16 December 2014, 16:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2014, 17:30 door Marc1970.)
Pff, nog niks maar je (of Jan) zouden de stekkers van en naar de OBD unit eens los en vast kunnen maken, of het OBD kastje zelf vervangen. De ECU heeft foutcodes, de kunst is ze eruit te peuren.
Er zit een 25A zekering bij de bobine die de injectie van stroom voorziet, in een gammele houder (typisch Volvo). Laatste bouwjaar heeft hem in de zekeringkast. Verderop zit het injectierelais wat ook wel eens hapert.
Hier de manual LH2.4, sectie E1-E4 p.38-40 gaat uitsluitend over de OBD unit en wat er aan te controleren is (teveel om over te typen): http://www.scribd.com/doc/126885359/LH2-...#force_seo
Als je (of Jan) alle voor de hand liggende zaken hebt gedaan, moet je gaan kijken naar de ECUs en hun stekkers, stroomvoorziening e.d. Ik heb vage herinneringen dat dat eerder is voorgekomen.
Iets met boordspanning net iets te laag (koolborstels in de dynamo), of de contactsleutel die te los in het contact zit (zware sleutelbos), werkt allemaal storend op de ECUs.
Er zit een 25A zekering bij de bobine die de injectie van stroom voorziet, in een gammele houder (typisch Volvo). Laatste bouwjaar heeft hem in de zekeringkast. Verderop zit het injectierelais wat ook wel eens hapert.
Hier de manual LH2.4, sectie E1-E4 p.38-40 gaat uitsluitend over de OBD unit en wat er aan te controleren is (teveel om over te typen): http://www.scribd.com/doc/126885359/LH2-...#force_seo
Als je (of Jan) alle voor de hand liggende zaken hebt gedaan, moet je gaan kijken naar de ECUs en hun stekkers, stroomvoorziening e.d. Ik heb vage herinneringen dat dat eerder is voorgekomen.
Iets met boordspanning net iets te laag (koolborstels in de dynamo), of de contactsleutel die te los in het contact zit (zware sleutelbos), werkt allemaal storend op de ECUs.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969