16 December 2014, 13:58
Potvisboer schreef:Uitlezen van de ECU is altijd mogelijk. Gewoon de knippersequentie van het lampje aan het diagnosekastje goed bekijken en voila, u heeft een foutcode. Je stopt het pinnetje wat aan het kastje bij de linker veerpoot hangt in het gaatje van het desbetreffende nummer (2: LH-jetronic en 6: ontstekingssysteem), zet de auto op contact en drukt de knop niet langer dan 3 seconden in om alles uit te lezen. Als er geen foutcodes zijn knippert hij nog steeds 1-1-1, wat betekent dat er niks gevonden is. Als je lambdalampje af en toe oplicht betekent dat dat er een foutcode wordt opgeslagen, maar lang niet alle fouten laten dat lampje branden. Er zijn trouwens nog veel uitgebreidere programma's beschikbaar met dat kastje, maar die vindt je in een vraagbaak. Google even hoe het moet en zoek op wat de foutcodes betekenen en jij en je garagist weten veel meer.Heren heren,
Ik ben, en dat zou zo ondertussen duidelijk moeten zijn, technisch een onbenul. Als ik het woord 'çomputer' gebruik, is dat een woord wat ik bij gebrek aan beter inzet. Ik weet niet precies wat Jan Heijstek gebruikt of heeft gedaan.
Daarnaast: als iemand directe ervaringen heeft met minder werk van hem wil ik dat graag weten. Maar vang Jan Heijstek niet op uitspraken van mij over hem.