11 December 2014, 16:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 December 2014, 17:01 door Marc1970.)
Op naar de internationale forums. Mijn grote inspiratiebron was http://www.brickboard.com (de makers van de 700-900 FAQ), en op http://www.volvoclub.org.uk kom ik ook nog wel eens een goede invalshoek tegen.
Zeg erbij dat je motor een B200F is maar dat die op de cc's na hetzelfde is als een B230F (de 2.0 komt buiten NL niet veel voor). Het injectiesysteem is wel interessant, als je weet welke het is. LH3.1 is te herkennen aan de LMM, die heeft een Bosch nummer eindigend op 001 en de stekker a/d zijkant. LH2.4 heeft een LMM met 016 en de stekker bovenop. LH2.4 is verreweg het meestvoorkomend op NL 240's.
Nog zomaar een idee, misschien is de tank bijna leeg en de opvoerpomp kapot (of de bedrading daar naartoe, dat komt veel voor)? Dan krijgt de hoofdpomp er net niet genoeg peut uit bij hogere rpm. Rijdt deze Volvo op benzine trouwens, of LPG?
Benzinefilter hopeloos verstopt? Als de motor loopt, hoor je de hoofdpomp dan zwoegen of snort-ie rustig verder?
Welke foutcodes heeft de monteur uitgelezen?
Misschien is de katalysator verstopt? Iets waardoor de motor boven 1500 rpm z'n uitlaatgas niet kwijt kan? Het dempermateriaal van de knalpotten wil ook wel eens losraken, en de boel verstoppen. Lange fiberglasslierten.
Zeg erbij dat je motor een B200F is maar dat die op de cc's na hetzelfde is als een B230F (de 2.0 komt buiten NL niet veel voor). Het injectiesysteem is wel interessant, als je weet welke het is. LH3.1 is te herkennen aan de LMM, die heeft een Bosch nummer eindigend op 001 en de stekker a/d zijkant. LH2.4 heeft een LMM met 016 en de stekker bovenop. LH2.4 is verreweg het meestvoorkomend op NL 240's.
Nog zomaar een idee, misschien is de tank bijna leeg en de opvoerpomp kapot (of de bedrading daar naartoe, dat komt veel voor)? Dan krijgt de hoofdpomp er net niet genoeg peut uit bij hogere rpm. Rijdt deze Volvo op benzine trouwens, of LPG?
Benzinefilter hopeloos verstopt? Als de motor loopt, hoor je de hoofdpomp dan zwoegen of snort-ie rustig verder?
Welke foutcodes heeft de monteur uitgelezen?
Misschien is de katalysator verstopt? Iets waardoor de motor boven 1500 rpm z'n uitlaatgas niet kwijt kan? Het dempermateriaal van de knalpotten wil ook wel eens losraken, en de boel verstoppen. Lange fiberglasslierten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969