8 April 2014, 23:02
Tadaaa, weer een volvo op de weg!
Maandag keuring gehad en in de avond weer op kunnen halen. Paar aandachtspuntjes met betrekking tot een gordel achterin, en de handrem rechtsachter maar hij werd toch goedgekeurd.
Het plaatwerk waar de lpg zat zal wel overnieuw gedaan moeten worden in de toekomst. Ik had de technische dienst van de RDW gebeld over het mogelijk was om het plaatwerk te popnagelen en met ruitenkit vast te zetten(kreeg ik als tip van iemand). Volgens de meneer van de RDW mocht dit zolang het maar waterdicht was en goed afgedicht. Na twijfels besloten toch maar te doen en nu zit ik dus met gebakken peren. Volgens de garage mag dit zeker niet en had ik schriftelijk toestemming moeten vragen aan de RDW. lesje wel geleerd dus. Maar opzich geen probleem want dit was meer een noodoplossing en ik ga hem binnenkort laten lassen.
Gisterenavond gelijk ritje gewaagd vanuit roosendaal richting eindhoven, ging nog niet zo soepel. Als eerste trok ik perongeluk de schakelpook los, daarna zonder gereden want ik kreeg de twee contactjes die op het overdrive knopje horen anders niet vast. Vervolgens liep de ruitenwisser los terwijl we in een hevige regenbui reden, nu een mooie kras in het raam. Ook was de tellerverlichting verkeerd aangesloten waardoor ik niet kon zien hoe hard ik ging. Toen richting huis gekeerd en het vandaag opnieuw bij daglicht geprobeerd, alles perfect verlopen.
Motorisch loopt hij echt perfect en nu weet ik na al die tijd weer waarom ik een volvo 240 zo geweldig vond rijden.
Stationair nog niet perfect maar ik heb het toerental iets verhoogd naar 1300 toeren waardoor hij niet zo loopt te bokken. Van de garage kreeg ik ook te horen dat hij arm liep dus ik ga hem ook iets rijker zetten, kijken of dat verschil maakt. Het verschil met het oude blok is dat hij zuiniger loopt en hij een veel harder ''woesj'' wind geluid maakt zodra hij hoger in de toeren klimt, misschien door een andere ventilator? Kan me niet herinneren dat hij bij het andere blok zo hard blaasde.
Binnenkort komt er de turbo op van het oude blok, net wat meer power en mooiere fluit. Ook komen er binnenkort nog de nieuwe velgjes onder, ik ben nog op zoek naar 205/50/15 banden. Voor de rest zijn mijn plannen om de vier nieuwe deuren, voorspatborden en achterklep in een soortgelijke kleur te rollen en vervolgens de gehele auto te rollen. De auto is het niet echt waard om voor kapitalen aan geld in te stoppen dus ik ga hem niet spuiten. Overigens is met rollen mooi resultaat te behalen, moeite waard dus!
Maandag keuring gehad en in de avond weer op kunnen halen. Paar aandachtspuntjes met betrekking tot een gordel achterin, en de handrem rechtsachter maar hij werd toch goedgekeurd.
Het plaatwerk waar de lpg zat zal wel overnieuw gedaan moeten worden in de toekomst. Ik had de technische dienst van de RDW gebeld over het mogelijk was om het plaatwerk te popnagelen en met ruitenkit vast te zetten(kreeg ik als tip van iemand). Volgens de meneer van de RDW mocht dit zolang het maar waterdicht was en goed afgedicht. Na twijfels besloten toch maar te doen en nu zit ik dus met gebakken peren. Volgens de garage mag dit zeker niet en had ik schriftelijk toestemming moeten vragen aan de RDW. lesje wel geleerd dus. Maar opzich geen probleem want dit was meer een noodoplossing en ik ga hem binnenkort laten lassen.
Gisterenavond gelijk ritje gewaagd vanuit roosendaal richting eindhoven, ging nog niet zo soepel. Als eerste trok ik perongeluk de schakelpook los, daarna zonder gereden want ik kreeg de twee contactjes die op het overdrive knopje horen anders niet vast. Vervolgens liep de ruitenwisser los terwijl we in een hevige regenbui reden, nu een mooie kras in het raam. Ook was de tellerverlichting verkeerd aangesloten waardoor ik niet kon zien hoe hard ik ging. Toen richting huis gekeerd en het vandaag opnieuw bij daglicht geprobeerd, alles perfect verlopen.
Motorisch loopt hij echt perfect en nu weet ik na al die tijd weer waarom ik een volvo 240 zo geweldig vond rijden.
Stationair nog niet perfect maar ik heb het toerental iets verhoogd naar 1300 toeren waardoor hij niet zo loopt te bokken. Van de garage kreeg ik ook te horen dat hij arm liep dus ik ga hem ook iets rijker zetten, kijken of dat verschil maakt. Het verschil met het oude blok is dat hij zuiniger loopt en hij een veel harder ''woesj'' wind geluid maakt zodra hij hoger in de toeren klimt, misschien door een andere ventilator? Kan me niet herinneren dat hij bij het andere blok zo hard blaasde.
Binnenkort komt er de turbo op van het oude blok, net wat meer power en mooiere fluit. Ook komen er binnenkort nog de nieuwe velgjes onder, ik ben nog op zoek naar 205/50/15 banden. Voor de rest zijn mijn plannen om de vier nieuwe deuren, voorspatborden en achterklep in een soortgelijke kleur te rollen en vervolgens de gehele auto te rollen. De auto is het niet echt waard om voor kapitalen aan geld in te stoppen dus ik ga hem niet spuiten. Overigens is met rollen mooi resultaat te behalen, moeite waard dus!