21 February 2014, 12:05
Niemand? 
Voor mijn beeldvorming van de werking van de carburateur, klopt het gas geven eigenlijk gebeurd door het kantelen van de vlinderklep waardoor het druk verschil tussen voor en na de carburateur groter wordt, wat weer als gevolg heeft dat de cilinder met de naald omhoog wordt getrokken wat weer als gevolg heeft dat er meer benzine in wordt gespoten?
Kan het dan zijn dat hij bij stationair te weinig of geen benzine krijgt maar op het moment dat ik zelf de cilinder met naald optil zelf zorg dat er wel benzine binnen komt?
Ik ga van het weekend maar weer eens kijken.
Ik zag dat er op http://sucarb.co.uk/ rebuild kitjes te koop zijn, is het verstandig om mijn carburateur gelijk volledig te rebuilden, als ik daar toch wat ga bestellen om iig de rubberen ring voor de floaterkamer te bemachtigen kan ik het misschien gelijk goed aanpakken. Maar hoe moeilijk is dat, ik ben wel redelijk handig maar dit heb ik nog nooit gedaan.

Voor mijn beeldvorming van de werking van de carburateur, klopt het gas geven eigenlijk gebeurd door het kantelen van de vlinderklep waardoor het druk verschil tussen voor en na de carburateur groter wordt, wat weer als gevolg heeft dat de cilinder met de naald omhoog wordt getrokken wat weer als gevolg heeft dat er meer benzine in wordt gespoten?
Kan het dan zijn dat hij bij stationair te weinig of geen benzine krijgt maar op het moment dat ik zelf de cilinder met naald optil zelf zorg dat er wel benzine binnen komt?
Ik ga van het weekend maar weer eens kijken.
Ik zag dat er op http://sucarb.co.uk/ rebuild kitjes te koop zijn, is het verstandig om mijn carburateur gelijk volledig te rebuilden, als ik daar toch wat ga bestellen om iig de rubberen ring voor de floaterkamer te bemachtigen kan ik het misschien gelijk goed aanpakken. Maar hoe moeilijk is dat, ik ben wel redelijk handig maar dit heb ik nog nooit gedaan.
Mooi sleutel project!