5 February 2014, 22:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 February 2014, 22:06 door DennisvdB.)
Nog wat aan het prullen geweest met de elektronica en de remmen en ik ben content. M'n blik ATE Super Blue was op, dus even geïnvesteerd in een verse liter Blauw Spul. Remmen weer ontlucht zoals de Haynes me voorschreef, en ze remmen weer als een malle.
De benzine- en koelvloeistofmeter deden het niet, dit lag niet aan de volt-regelaar achterop het cluster. Eerst alles een keer gedemonteerd en opnieuw erop, toen kwam ik erachter dat mijn kleine tijdelijke accu leeg was. Dus de grote 74Ah Bosch S4 die voor de Blauwe bestemd was (maar tijdelijk in de 911 lag) erin gezet en het daarmee geprobeerd. En opeens deed heel het spulleke het weer. Zal wel komen dat de kleine accu te weinig spanning gaf (ook tijdens het lopen van de motor), zodat de 12,5V die benodigd was om terug te regelen naar 10V (voor de meters) niet gehaald werd, en dus niet werkte. Ik had de motor ook afgesteld op 1000tpm met de kleine accu en warme motor, maar met de grote accu en warme motor bleef de motor draaien op 1500tpm haha. Wat een fatsoenlijke accu al niet teweeg kan stellen...
Nu eerst maar eens wat gaan knutselen om van dat prehistorische gedoe af te zijn met die volt regelaar. Met deze setup is de benzine- en koeltemperatuurmeter stukken nauwkeuriger.
![[Afbeelding: img_4538s-300x225.jpg]](http://www.k-jet.org/wp-content/uploads/2009/05/img_4538s-300x225.jpg)
Voor 3,50 ben ik klaar, alleen komen er bij Conrad nog 6,95 euro verzendkosten bij... Of ik moet op 25 euro uitkomen, dan verzenden ze het spulleke gratis, maar zoveel heb ik nou ook weer niet nodig haha.
De benzine- en koelvloeistofmeter deden het niet, dit lag niet aan de volt-regelaar achterop het cluster. Eerst alles een keer gedemonteerd en opnieuw erop, toen kwam ik erachter dat mijn kleine tijdelijke accu leeg was. Dus de grote 74Ah Bosch S4 die voor de Blauwe bestemd was (maar tijdelijk in de 911 lag) erin gezet en het daarmee geprobeerd. En opeens deed heel het spulleke het weer. Zal wel komen dat de kleine accu te weinig spanning gaf (ook tijdens het lopen van de motor), zodat de 12,5V die benodigd was om terug te regelen naar 10V (voor de meters) niet gehaald werd, en dus niet werkte. Ik had de motor ook afgesteld op 1000tpm met de kleine accu en warme motor, maar met de grote accu en warme motor bleef de motor draaien op 1500tpm haha. Wat een fatsoenlijke accu al niet teweeg kan stellen...
Nu eerst maar eens wat gaan knutselen om van dat prehistorische gedoe af te zijn met die volt regelaar. Met deze setup is de benzine- en koeltemperatuurmeter stukken nauwkeuriger.
![[Afbeelding: img_4538s-300x225.jpg]](http://www.k-jet.org/wp-content/uploads/2009/05/img_4538s-300x225.jpg)
Voor 3,50 ben ik klaar, alleen komen er bij Conrad nog 6,95 euro verzendkosten bij... Of ik moet op 25 euro uitkomen, dan verzenden ze het spulleke gratis, maar zoveel heb ik nou ook weer niet nodig haha.