28 January 2014, 20:41
Efkes weer een update:
Eerste keer helicoil in de hulpcilinder werkte niet, hij bleef nog steeds lekken op de ontluchtingsnippel. Toen maar geprobeerd om een nieuwe conus te boren van binnen, dat was gelukt. Opnieuw tappen maar dan iets dieper, en de helicoil helemaal tot onder. En warempel, hij was gelukkig dicht! Ontlucht en dat werkt ook weer naar behoren.
De toerenteller deed het niet, de Mitsubishi 3000GT ontstekingsmodule deed het wel gewoon, maar de "TACH"-output voor de toerenteller deed het niet. Het was wel te maken, maar dan volgens dit schema:
![[Afbeelding: HiVTacho.GIF]](http://msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Hardware_Manual_files/HiVTacho.GIF)
Mij teveel moeite... Dus een ontstekingsmodule op de kop getikt van een Mazda MX5, alles opnieuw gesoldeerd, en auto starten. En hopla, de toerenteller deed het!
Vandaag maar eens een testritje maken, auto is nu op 0,5bar maar nondeju, wat een geweld al. Wordt nog wat als ie straks op 1,2bar staat.
Maar er waren dus al wat puntjes wat ik nog moet verbeteren:
- richtingaanwijzer naar rechts gaat niet vanzelf uit (stuurnaaf verzet en nu doet ie het goed)
- toeter deed het niet altijd (sleepring aangepast, doet het nu wel)
- koeltemperatuur meter doet het niet (sensor kapot of niet goed aangesloten, moet nagekeken worden)
- te laag stationair lopen, ongeveer 700tpm (wat hoger gezet, nu 1000tpm)
- E-fan stand 1 slaat niet automatisch aan (of koelwater was nog niet heet genoeg, of verkeerd aangesloten. Stand 2 doet het wel via de knop)
- remmen nog een keer ontluchten, te weinig druk vond ik
Elandrun is wel te doen haha.
Eerste keer helicoil in de hulpcilinder werkte niet, hij bleef nog steeds lekken op de ontluchtingsnippel. Toen maar geprobeerd om een nieuwe conus te boren van binnen, dat was gelukt. Opnieuw tappen maar dan iets dieper, en de helicoil helemaal tot onder. En warempel, hij was gelukkig dicht! Ontlucht en dat werkt ook weer naar behoren.
De toerenteller deed het niet, de Mitsubishi 3000GT ontstekingsmodule deed het wel gewoon, maar de "TACH"-output voor de toerenteller deed het niet. Het was wel te maken, maar dan volgens dit schema:
Mij teveel moeite... Dus een ontstekingsmodule op de kop getikt van een Mazda MX5, alles opnieuw gesoldeerd, en auto starten. En hopla, de toerenteller deed het!
Vandaag maar eens een testritje maken, auto is nu op 0,5bar maar nondeju, wat een geweld al. Wordt nog wat als ie straks op 1,2bar staat.
Maar er waren dus al wat puntjes wat ik nog moet verbeteren:
- richtingaanwijzer naar rechts gaat niet vanzelf uit (stuurnaaf verzet en nu doet ie het goed)
- toeter deed het niet altijd (sleepring aangepast, doet het nu wel)
- koeltemperatuur meter doet het niet (sensor kapot of niet goed aangesloten, moet nagekeken worden)
- te laag stationair lopen, ongeveer 700tpm (wat hoger gezet, nu 1000tpm)
- E-fan stand 1 slaat niet automatisch aan (of koelwater was nog niet heet genoeg, of verkeerd aangesloten. Stand 2 doet het wel via de knop)
- remmen nog een keer ontluchten, te weinig druk vond ik
Elandrun is wel te doen haha.