17 December 2013, 19:55
Vandaag het lasapparaat maar weer eens aangeslingerd. Een T-stuk gemaakt met M14 draadeind, voor tussen de onderste koelslang (tussen radiator en waterpomp). Er komt een temperatuursensor in die inschakelt bij 87C en uitgaat bij 82C. Lage stand van de e-fan komt aan deze sensor, de hoge stand komt aan een schakelaar op het dashboard.
Beste is om de inschakeltemperatuur te matchen aan je thermostaat anders gaat de e-fan onnodig aan en uit.
De meesten kiezen voor een Saab T-stuk wat gebruikt wordt bij de classic Saab 900's, zit tussen de radiator en de airco. Vaak zijn deze ketsverrot door de vele jaren gebruik, en nieuw zijn ze niet meer te koop. Dan kan ik beter zelf iets maken. Had de keuze tussen M14 en M22 (Saab), toch maar gekozen voor M14 omdat dat wat makkelijker te maken was.
Helaas geen foto van het resultaat want de batterij van m'n gsm was leeg. Maar zoiets is het dan heeeee:
![[Afbeelding: 1025633.jpg]](http://media.skandix.de/pimg/1025633.jpg)
Ben benieuwd hoe ie het gaat doen.
Beste is om de inschakeltemperatuur te matchen aan je thermostaat anders gaat de e-fan onnodig aan en uit.
De meesten kiezen voor een Saab T-stuk wat gebruikt wordt bij de classic Saab 900's, zit tussen de radiator en de airco. Vaak zijn deze ketsverrot door de vele jaren gebruik, en nieuw zijn ze niet meer te koop. Dan kan ik beter zelf iets maken. Had de keuze tussen M14 en M22 (Saab), toch maar gekozen voor M14 omdat dat wat makkelijker te maken was.
Helaas geen foto van het resultaat want de batterij van m'n gsm was leeg. Maar zoiets is het dan heeeee:
![[Afbeelding: 1025633.jpg]](http://media.skandix.de/pimg/1025633.jpg)
Ben benieuwd hoe ie het gaat doen.