23 July 2013, 15:37
Volvo 142 B23 schreef:Ow had m'n vorige bericht nog geëdit mbt de pieken in de computer ;-). De ontsteking en injector signalen bij megasquirt en kdfi komen ook rechtstreeks uit de computer hoor. Zitten wel wat mosfets op de print die het computerstukje scheiden van de hoge stromen, maar dat is ook mogelijk om een relais te schakelen. Moraal van et verhaal: 'misschien werkt een volvo/ford relais ook, maar ik kan me voorstellen dat et tegenwoordig anders geregeld is'. Mooi voorbeeld: vroeger had je follow me home verlichting. Daar waren relais voor te krijgen die in de 850/x70 gestoken konden worden en dan bleven de lampen nog een half minuutje aan als je uitstapte.ach ja.. de moderne techniek hè... 8)
Nu in m'n v70 kan ik et op de boordcomputer instellen in een menuutje van het radiodisplay en regelt die het voor me.
ik heb trouwens zo'n module-tje aan de deurcontacten gehangen zodat de binnenverlichting wat langer blijft branden, is denk ik alleen maar een condensatortje dat oplaadt zodra je d deur open hebt. Hoe langer de deur open, des te langer heb je licht als je de deur weer sluit.. bij slecht of koud weer werkt dat dus niet.. ander onderwerp..