23 July 2013, 15:02
Ow had m'n vorige bericht nog geëdit mbt de pieken in de computer ;-). De ontsteking en injector signalen bij megasquirt en kdfi komen ook rechtstreeks uit de computer hoor. Zitten wel wat mosfets op de print die het computerstukje scheiden van de hoge stromen, maar dat is ook mogelijk om een relais te schakelen. Moraal van et verhaal: 'misschien werkt een volvo/ford relais ook, maar ik kan me voorstellen dat et tegenwoordig anders geregeld is'. Mooi voorbeeld: vroeger had je follow me home verlichting. Daar waren relais voor te krijgen die in de 850/x70 gestoken konden worden en dan bleven de lampen nog een half minuutje aan als je uitstapte.
Nu in m'n v70 kan ik et op de boordcomputer instellen in een menuutje van het radiodisplay en regelt die het voor me.
Nu in m'n v70 kan ik et op de boordcomputer instellen in een menuutje van het radiodisplay en regelt die het voor me.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014