29 May 2013, 19:27
Zo, even defibrilleren dit topic! Petoeme.
Gisteren en eergisteren onderhand eens aan de slag met dat plaatwerk. Moest nog wat spullen hebben (zoals dunne slijpschijven, een stuk plaatwerk van 1mm dik en veel griptangen). Een kennis die veel laswerk doet aan oldtimers voor derden zei dat ik het makkelijkste kon werken met een verzet- en ponstang. Die had ik niet, ik kon ze wel van hem lenen maar dat deed ik liever niet. Heb daarom maar een Tama ponstang (5mm gat) en verzettang (verzet van 1mm) gekocht om dit laswerk eens tot een goed einde te brengen.
De onderkant helemaal weggeslepen en een nieuw stuk gemaakt.
![[Afbeelding: 20130803122348.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/3108/20130803122348.jpg)
Met behulp van proplassen en vlakslijpen met een lamellenschijf een mooi resultaat. De naad wordt met een minimale hoeveelheid plamuur dichtgemaakt. Aan de binnenkant uiteraard strijkkit om het zeker goed te houden.
![[Afbeelding: 20130803131524.jpg]](http://img16.imageshack.us/img16/7640/20130803131524.jpg)
Het plaatwerk heeft echt een belabberde pasvorm. Heb het daarom in 2 delen geslepen omdat het anders totaal niet ging passen.
![[Afbeelding: 20130807232739.jpg]](http://img837.imageshack.us/img837/8693/20130807232739.jpg)
Het ziet er nu nog rommelig uit maar de afwerking komt nog, was nog niet klaar met lassen.
Complete bak zit er nu in, alleen nog de achterkant proplassen:
![[Afbeelding: 20130807232716.jpg]](http://img839.imageshack.us/img839/9140/20130807232716.jpg)
Een plaatje knippen om erin te lassen op de plek onder het achterlicht moet nog gebeuren, maar daar zie ik weinig moeilijkheden in.
Gisteren en eergisteren onderhand eens aan de slag met dat plaatwerk. Moest nog wat spullen hebben (zoals dunne slijpschijven, een stuk plaatwerk van 1mm dik en veel griptangen). Een kennis die veel laswerk doet aan oldtimers voor derden zei dat ik het makkelijkste kon werken met een verzet- en ponstang. Die had ik niet, ik kon ze wel van hem lenen maar dat deed ik liever niet. Heb daarom maar een Tama ponstang (5mm gat) en verzettang (verzet van 1mm) gekocht om dit laswerk eens tot een goed einde te brengen.
De onderkant helemaal weggeslepen en een nieuw stuk gemaakt.
![[Afbeelding: 20130803122348.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/3108/20130803122348.jpg)
Met behulp van proplassen en vlakslijpen met een lamellenschijf een mooi resultaat. De naad wordt met een minimale hoeveelheid plamuur dichtgemaakt. Aan de binnenkant uiteraard strijkkit om het zeker goed te houden.
![[Afbeelding: 20130803131524.jpg]](http://img16.imageshack.us/img16/7640/20130803131524.jpg)
Het plaatwerk heeft echt een belabberde pasvorm. Heb het daarom in 2 delen geslepen omdat het anders totaal niet ging passen.
![[Afbeelding: 20130807232739.jpg]](http://img837.imageshack.us/img837/8693/20130807232739.jpg)
Het ziet er nu nog rommelig uit maar de afwerking komt nog, was nog niet klaar met lassen.
Complete bak zit er nu in, alleen nog de achterkant proplassen:
![[Afbeelding: 20130807232716.jpg]](http://img839.imageshack.us/img839/9140/20130807232716.jpg)
Een plaatje knippen om erin te lassen op de plek onder het achterlicht moet nog gebeuren, maar daar zie ik weinig moeilijkheden in.