28 March 2013, 02:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 March 2013, 02:49 door DennisvdB.)
Iemand een idee of ik dit ding moet monteren, en zo ja, waar? Vond het tussen wat oude slangen van de B230FT maar ik weet niet waar van precies? Ik hoor het graag.
![[Afbeelding: 20130327231518.jpg]](http://img189.imageshack.us/img189/4618/20130327231518.jpg)
De boost controller moest ook een plekje krijgen, het liefst dicht bij de turbo. Dus dan gaan we maar weer wat fabriceren.
Men neme een revet, en deze iets uitvijlen en een rechte rand aan maken met een lamellenschijf.
![[Afbeelding: 20130328001559.jpg]](http://img542.imageshack.us/img542/8841/20130328001559.jpg)
Dan een stukje plat ijzer, gat in boren en een mooie krul eraan draaien. Het lasapparaat weer aanslingeren en dan krijg je dit:
![[Afbeelding: 20130328002435.jpg]](http://img571.imageshack.us/img571/4686/20130328002435.jpg)
En dat wordt dan weer zo gemonteerd:
![[Afbeelding: 20130328003258.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/5239/20130328003258.jpg)
Daarna het volgende: de VDO boost gauge wordt geleverd met een montagesetje (voor de vacuüm-slang) waar je eigenlijk totaal niets aan hebt. Het messing pijpje is veel te dun, valt ook door de moer heen dus geen houvast, en te dun voor een slang. Het tonnetje is ook waardeloos. Fijne mensen bij VDO.
![[Afbeelding: 20130328010717.jpg]](http://img209.imageshack.us/img209/8629/20130328010717.jpg)
Dussch, dan ga je zoeken naar een andere oplossing.
Men neme een popnagel, een goeie dikke:
![[Afbeelding: 20130328010738.jpg]](http://img22.imageshack.us/img22/6954/20130328010738.jpg)
"Binnenwerk" eruit en de randen "chamferen" zodat het mooi in de flens valt:
![[Afbeelding: 20130328010751.jpg]](http://img824.imageshack.us/img824/9991/20130328010751.jpg)
Et voila!
![[Afbeelding: 20130328010837.jpg]](http://img191.imageshack.us/img191/1505/20130328010837.jpg)
Nippel heeft de goede diameter voor de vacuüm-slang dus dat is ook weer opgelost.
![[Afbeelding: 20130327231518.jpg]](http://img189.imageshack.us/img189/4618/20130327231518.jpg)
De boost controller moest ook een plekje krijgen, het liefst dicht bij de turbo. Dus dan gaan we maar weer wat fabriceren.
Men neme een revet, en deze iets uitvijlen en een rechte rand aan maken met een lamellenschijf.
![[Afbeelding: 20130328001559.jpg]](http://img542.imageshack.us/img542/8841/20130328001559.jpg)
Dan een stukje plat ijzer, gat in boren en een mooie krul eraan draaien. Het lasapparaat weer aanslingeren en dan krijg je dit:
![[Afbeelding: 20130328002435.jpg]](http://img571.imageshack.us/img571/4686/20130328002435.jpg)
En dat wordt dan weer zo gemonteerd:
![[Afbeelding: 20130328003258.jpg]](http://img255.imageshack.us/img255/5239/20130328003258.jpg)
Daarna het volgende: de VDO boost gauge wordt geleverd met een montagesetje (voor de vacuüm-slang) waar je eigenlijk totaal niets aan hebt. Het messing pijpje is veel te dun, valt ook door de moer heen dus geen houvast, en te dun voor een slang. Het tonnetje is ook waardeloos. Fijne mensen bij VDO.
![[Afbeelding: 20130328010717.jpg]](http://img209.imageshack.us/img209/8629/20130328010717.jpg)
Dussch, dan ga je zoeken naar een andere oplossing.
Men neme een popnagel, een goeie dikke:
![[Afbeelding: 20130328010738.jpg]](http://img22.imageshack.us/img22/6954/20130328010738.jpg)
"Binnenwerk" eruit en de randen "chamferen" zodat het mooi in de flens valt:
![[Afbeelding: 20130328010751.jpg]](http://img824.imageshack.us/img824/9991/20130328010751.jpg)
Et voila!
![[Afbeelding: 20130328010837.jpg]](http://img191.imageshack.us/img191/1505/20130328010837.jpg)
Nippel heeft de goede diameter voor de vacuüm-slang dus dat is ook weer opgelost.
![[Afbeelding: macgyver.jpg]](http://pandodaily.files.wordpress.com/2012/12/macgyver.jpg)