19 February 2013, 15:01
Hallo iedereen,
zit met een probleem wat ik niet opgelost krijgt, vorig jaar juli begon de ellende dat me ECU kapot ging, waardoor de auto niet meer deed starten of paar seconde draaide voor dat hij uitviel (al zijn de vlammen die onregelmatig uit de uitlaat komen wel leuk om te zien) ging deze toen vervangen (2de hands) en hij werkte weer tot december vorig jaar waar hij toen de auto net warm was hij weer kapot . Auto weer laten afsleepen en dit keer een nieuwe unit bestelt in zweden, dit heeft wel geteld 7 á 8 weken geduurd voor die binnen bleek deze ook niet te werken omdat het om een andere ging (ondanks de belofte dat deze wel zou werken). Toen gekozen voor een revisie te laten doen van de oude, dit gebeurt werkt de gereviseerde ook niet.
Nu begin ik te twijfelen of het niet ook wat anders zou kunnen zijn, maar kan helaas niets bedenken wat het zou kunnen zijn (laat niet weg dat de ECU gewoon kapot is maar hij hoort niet zo snel weer kapot te gaan). Bij de eerste keer was de observatie dat de auto onregelmatig vonkte ondanks dat de accu nog goed was. Verder betreft het een Volvo 264 GLE B27E '78 (inject is blijkbaar relevant aangezien de ecu ook hier meespeelt volgens de leverancier).
Alvast bedankt voor enige hulp die iemand kan bieden
zit met een probleem wat ik niet opgelost krijgt, vorig jaar juli begon de ellende dat me ECU kapot ging, waardoor de auto niet meer deed starten of paar seconde draaide voor dat hij uitviel (al zijn de vlammen die onregelmatig uit de uitlaat komen wel leuk om te zien) ging deze toen vervangen (2de hands) en hij werkte weer tot december vorig jaar waar hij toen de auto net warm was hij weer kapot . Auto weer laten afsleepen en dit keer een nieuwe unit bestelt in zweden, dit heeft wel geteld 7 á 8 weken geduurd voor die binnen bleek deze ook niet te werken omdat het om een andere ging (ondanks de belofte dat deze wel zou werken). Toen gekozen voor een revisie te laten doen van de oude, dit gebeurt werkt de gereviseerde ook niet.
Nu begin ik te twijfelen of het niet ook wat anders zou kunnen zijn, maar kan helaas niets bedenken wat het zou kunnen zijn (laat niet weg dat de ECU gewoon kapot is maar hij hoort niet zo snel weer kapot te gaan). Bij de eerste keer was de observatie dat de auto onregelmatig vonkte ondanks dat de accu nog goed was. Verder betreft het een Volvo 264 GLE B27E '78 (inject is blijkbaar relevant aangezien de ecu ook hier meespeelt volgens de leverancier).
Alvast bedankt voor enige hulp die iemand kan bieden

Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km