11 February 2013, 22:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 February 2013, 00:23 door zweedse schone.)
Geachte M/V op de terugreis van het APK-station waarbij de 244 er weer fluitend door ging was erop eens een branderige geur. Even gestopt want toch even check onder motorkap. Gelukkig daar niets te zien. Terug in de auto bleek de kachelfan niet meer te werken dus waarschijnlijk is deze vastgelopen en doorgebrand. Hoe weet ik wat er vervangen moet worden. Wil wel alles klaar hebben liggen als ik de boel loshaal. Er komt nog wel warmte binnen als ik rij (fan staat op stand 0) ik heb het gevoel dat er toch soms een licht geluid van een fan te horen is, dit kan natuurlijk doordat er rijwind door het circuit gaat, maar stand 1, 2 en 3 geven geen gehoor.
Wat is er stuk en moet worden vervangen. Praten we hier over de kachelmotor of is er een ventilatormotor. Of is het makkelijker om een hele unit te kopen ipv delen te gaan demonteren..Aangezien er de brandgeur was ga ik ervan uit dat er iets is overleden en dat het geen relais of zo iets is... Wie heeft (helaas) ook deze ervaring met brandgeur uit kachel en daarna geen werking meer van ventilatorstanden.
PS kan kachel en fan kopen uit een 245 van 1988 voor € 50,=. Is dit beter dan losse fan want veel meer werk of valt dat mee?
Groet
Zweedse Schone
Wat is er stuk en moet worden vervangen. Praten we hier over de kachelmotor of is er een ventilatormotor. Of is het makkelijker om een hele unit te kopen ipv delen te gaan demonteren..Aangezien er de brandgeur was ga ik ervan uit dat er iets is overleden en dat het geen relais of zo iets is... Wie heeft (helaas) ook deze ervaring met brandgeur uit kachel en daarna geen werking meer van ventilatorstanden.
PS kan kachel en fan kopen uit een 245 van 1988 voor € 50,=. Is dit beter dan losse fan want veel meer werk of valt dat mee?
Groet
Zweedse Schone