3 September 2012, 17:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 September 2012, 17:54 door DennisvdB.)
Even een vergelijking, 15G, 16T en de Holset HY35W. Dayyum
![[Afbeelding: 20120902122642.jpg]](http://img228.imageshack.us/img228/7120/20120902122642.jpg)
Maar goed, nu het volgende. Heb besloten om eerst het spulletje af te maken met de 16T-setup. Ik wil onderhand rijden met die handel, en de nieuwe setup vereist weer wat aanpassingen. Downpipe moet aangepast worden voor de Holset en retourbuis voor de externe wastegate op de downpipe aan te sluiten (16T is nu plug and play), nieuwe chips (chips voor de 16T-setup heb ik pas binnen), olieleidingen voor de turbo zijn weer anders..
Verwacht dat in deze aanpassingen weer stiekem veel tijd gaat zitten, en daar heb ik geen zin in nu. Ga dus eerst met de normale setup rijden, en wat me niet bevalt kan altijd nog aangepast worden natuurlijk.
Heb de 16T gemonteerd, en ook de aan- en retourleiding. Alleen dan het volgende, de aansluiting voor de oliedruksensor:
![[Afbeelding: 20120903124237.jpg]](http://img526.imageshack.us/img526/3654/20120903124237.jpg)
Dat gaat niet passen zoals je ziet:
![[Afbeelding: 20120903124636.jpg]](http://img502.imageshack.us/img502/1374/20120903124636.jpg)
Gelukkig kon een mechanisatiebedrijf hier in de buurt me verder helpen met een 90graden verloop van NPT draad naar metrische draad.
![[Afbeelding: 20120903154534.jpg]](http://img222.imageshack.us/img222/9112/20120903154534.jpg)
Alle schroefdraden ingesmeerd met speciale Loctite voor gas- en olieafdichtingen. Spul werkt super, heb het al vaker gebruikt.
Olieretourleiding zit ook stevig in het blok, verwacht niet dat die zomaar los komt. Al lijkt het op de foto van wel haha.
![[Afbeelding: 20120902122642.jpg]](http://img228.imageshack.us/img228/7120/20120902122642.jpg)
Maar goed, nu het volgende. Heb besloten om eerst het spulletje af te maken met de 16T-setup. Ik wil onderhand rijden met die handel, en de nieuwe setup vereist weer wat aanpassingen. Downpipe moet aangepast worden voor de Holset en retourbuis voor de externe wastegate op de downpipe aan te sluiten (16T is nu plug and play), nieuwe chips (chips voor de 16T-setup heb ik pas binnen), olieleidingen voor de turbo zijn weer anders..
Verwacht dat in deze aanpassingen weer stiekem veel tijd gaat zitten, en daar heb ik geen zin in nu. Ga dus eerst met de normale setup rijden, en wat me niet bevalt kan altijd nog aangepast worden natuurlijk.
Heb de 16T gemonteerd, en ook de aan- en retourleiding. Alleen dan het volgende, de aansluiting voor de oliedruksensor:
![[Afbeelding: 20120903124237.jpg]](http://img526.imageshack.us/img526/3654/20120903124237.jpg)
Dat gaat niet passen zoals je ziet:
![[Afbeelding: 20120903124636.jpg]](http://img502.imageshack.us/img502/1374/20120903124636.jpg)
Gelukkig kon een mechanisatiebedrijf hier in de buurt me verder helpen met een 90graden verloop van NPT draad naar metrische draad.
![[Afbeelding: 20120903154534.jpg]](http://img222.imageshack.us/img222/9112/20120903154534.jpg)
Alle schroefdraden ingesmeerd met speciale Loctite voor gas- en olieafdichtingen. Spul werkt super, heb het al vaker gebruikt.
Olieretourleiding zit ook stevig in het blok, verwacht niet dat die zomaar los komt. Al lijkt het op de foto van wel haha.