25 July 2012, 07:14
DennisvdB schreef:De stalen remleidingen van Goodridge zijn van binnen van teflon, is wel iets anders dan rubber. En wat is voor mij dagelijks gebruik? Woon-werkverkeer heb ik max 10km in de week, de rest is alleen voor plezier.Ik denk dat je dan beter op zijn tijd de vloeistof kunt verversen. Rondje ring leverde bij mij nog elke keer na ongeveer 15 kilometer een zacht pedaal op. JW had volgens mij nergens last van met zijn ATE blue racing.
Gaat er mij meer over, of de huidige leidingen vervangen moeten worden, en of dan de meerprijs voor stalen leidingen tov rubberen gerechtvaardigd is omdat je er iets van merkt qua pedaaldruk. Daarom zoek ik graag ervaringen van mensen die zulke leidingen op hun auto hebben, en daadwerkelijk verschil voelen.
edit: Je gaat er trouwens niet harder van remmen. De pedaaldruk wordt alleen beter. Wet van Pascal. Op mijn motor merkte ik goed het verschil op het circuit. Maar is dat ook zo bij de Volvo's? Vandaar mijn vraag.