25 March 2012, 13:42
Zojuist gasklep, stationair regelklep en LMM schoongemaakt. Vooral de gasklep was erg vies. In mijn beleving heb ik deze een halfjaar geleden nog schoongemaakt, maar toch alweer erg vies. LMM het draadje zag er wel OK uit, de weerstand was erg vies, het filtertje aan de biede kanten van de LMM, vooral de voorste, ook erg vies. Gereinigd met remmenreiniger, ik heb er foto's van, die plaats ik later nog wel. Nu is alles weer brandschoon.
Onderdelen doormeten lukte niet, want de batterij van de multimeter was leeg
Het rijden. Koude start prima, al steeg het stationair toerental vrijwel direct naar 1500-1600 toeren. Te hoog, toch? Of standaard bij koude start? Rijden: prima, geen problemen, geen uitval bij koppeling ingedrukt. Dan zakte het toerental naar stationair 900, leter werd dit eigenlijk constant 'dik' 1000 toeren. Sprintje naar 80 gedaan, koppeling in, ca. 750 tpm. Weer wat te laag lijkt me.
Thuis motor afgezet en foutcodes gechecked; 1-1-1. Motor weer gestart; stationair eerst naar ca. 1400tpm, zakte vrij snel naar 'dik' 1000.
Hij valt niet meer uit, da's goed. Maar dat stationair toerental, is nog niet erg constant. Waar kan dit aan liggen, hoe kan en moet ik het afstellen?
Onderdelen doormeten lukte niet, want de batterij van de multimeter was leeg

Het rijden. Koude start prima, al steeg het stationair toerental vrijwel direct naar 1500-1600 toeren. Te hoog, toch? Of standaard bij koude start? Rijden: prima, geen problemen, geen uitval bij koppeling ingedrukt. Dan zakte het toerental naar stationair 900, leter werd dit eigenlijk constant 'dik' 1000 toeren. Sprintje naar 80 gedaan, koppeling in, ca. 750 tpm. Weer wat te laag lijkt me.
Thuis motor afgezet en foutcodes gechecked; 1-1-1. Motor weer gestart; stationair eerst naar ca. 1400tpm, zakte vrij snel naar 'dik' 1000.
Hij valt niet meer uit, da's goed. Maar dat stationair toerental, is nog niet erg constant. Waar kan dit aan liggen, hoe kan en moet ik het afstellen?