21 March 2012, 22:21
Tussen het vorige bericht en dit bericht, heb ik de de leidingen van de egr en de egr zelf(met dat membraampje erin) verwijderd en gereinigd. Dit was ook nodig ook, want de egr zat bijna dicht, evenals de leiding tussen egr en inlaatspruitstuk. De leiding tussen uitlaatspruitstuk en egr was redelijk schoon, die hadden we al eens schoongemaakt.
Wat opviel was dat er al een afdichtplaatje geplaatst was, op het inlaatspruitstuk. Deze hebben we verwijderd en vervangen door een papieren pakking, met gaatje dit keer
Verder de luchtfilterbehuizing gedemonteerd, om het bimetaaltje te testen. Na 10 minuten onder de fohn staat de klep slechts een klein stukje open, hoort dat zo, of hoort ie echt helemaal open te gaan(tot de aanslag)? Sowieso de boel maar even ingevet, de klep liep erg stroef.
Daarna weer gestart, liep gelijk goed. Proefritje beviel mij prima, wat rijdt een 240 toch lekker! (rij zelf een S60, dus vergeet dat wel eens wat)
Nu afwachten hoe die morgenochtend start en loopt!
Wat opviel was dat er al een afdichtplaatje geplaatst was, op het inlaatspruitstuk. Deze hebben we verwijderd en vervangen door een papieren pakking, met gaatje dit keer

Verder de luchtfilterbehuizing gedemonteerd, om het bimetaaltje te testen. Na 10 minuten onder de fohn staat de klep slechts een klein stukje open, hoort dat zo, of hoort ie echt helemaal open te gaan(tot de aanslag)? Sowieso de boel maar even ingevet, de klep liep erg stroef.
Daarna weer gestart, liep gelijk goed. Proefritje beviel mij prima, wat rijdt een 240 toch lekker! (rij zelf een S60, dus vergeet dat wel eens wat)
Nu afwachten hoe die morgenochtend start en loopt!