21 March 2012, 18:12
Preventief even kijken/doorsolderen van brandstofpomprelais lijkt me niet verkeerd 
Ik ben nu bij de auto; koude start, slaat redelijk vlot aan, blijft wel redelijk stationair lopen, maar als ik de gashendel beweeg gaat ie sputteren.
Foutcodes uitgelezen; op aansluiting 2 krijg ik 1-1-1, geen foutcode dus. Op aansluiting 6 krijg ik 2-4-1: EGR system flow too low. Volgens volvoclub.org.uk leidt dit tot slecht stationair. Hier zou het probleem dus wel eens kunnen zitten. Kan EGR ook afgesloten worden? Dat heb ik wel eens gelezen...

Ik ben nu bij de auto; koude start, slaat redelijk vlot aan, blijft wel redelijk stationair lopen, maar als ik de gashendel beweeg gaat ie sputteren.
Foutcodes uitgelezen; op aansluiting 2 krijg ik 1-1-1, geen foutcode dus. Op aansluiting 6 krijg ik 2-4-1: EGR system flow too low. Volgens volvoclub.org.uk leidt dit tot slecht stationair. Hier zou het probleem dus wel eens kunnen zitten. Kan EGR ook afgesloten worden? Dat heb ik wel eens gelezen...