21 March 2012, 00:44
Het langzamere starten kan soms komen door dat de benzinedruk wegvalt wanneer de motor niet loopt. Terugslagklep pomp (hoofdpomp) kan dat zijn. Maar die doet niets als de motor eenmaal loopt. Zou dat niet direct verwachten dus.
Wanneer de in-tank pomp een probleem geeft zou het verschil moeten maken met een lege of volle tank.
Ook wel eens gelezen/gevonden dat de B230FD wat gevoeliger is voor bougies. Waarom deze motor nou gevoeliger zou zijn dan de B230F weet ik niet, misschien die EGR etc die het net wat lastiger maakt. Dus, die bougies, waren dat originele? en staat de afstand nog goed?
Zaken als een slechte BDP gever voor de ontsteking kunnen ook slechte stationairloop en slecht starten veroorzaken. Is de kabel en de isolatie er van nog goed? Meestal gaan die sensoren ergens tussen de 2.5-3.5 ton stuk. Bij de mijne was ie bij 2,2 ton stuk. Als deze nog origineel is kan vervangen nooit kwaad maar soms is het wat voorbarig om die er meteen uit te gooien. Brandstofpomprelais goed doorgesoldeerd? Zijn van die kleine dingen die als ze kapot gaan de auto laten stilstaan en op leeftijd de auto vooral wat minder goed laten lopen. Zijn soms de oorzaak van maffe kleine problemen zonder dat ze 100% stuk zijn.
Wanneer de in-tank pomp een probleem geeft zou het verschil moeten maken met een lege of volle tank.
Ook wel eens gelezen/gevonden dat de B230FD wat gevoeliger is voor bougies. Waarom deze motor nou gevoeliger zou zijn dan de B230F weet ik niet, misschien die EGR etc die het net wat lastiger maakt. Dus, die bougies, waren dat originele? en staat de afstand nog goed?
Zaken als een slechte BDP gever voor de ontsteking kunnen ook slechte stationairloop en slecht starten veroorzaken. Is de kabel en de isolatie er van nog goed? Meestal gaan die sensoren ergens tussen de 2.5-3.5 ton stuk. Bij de mijne was ie bij 2,2 ton stuk. Als deze nog origineel is kan vervangen nooit kwaad maar soms is het wat voorbarig om die er meteen uit te gooien. Brandstofpomprelais goed doorgesoldeerd? Zijn van die kleine dingen die als ze kapot gaan de auto laten stilstaan en op leeftijd de auto vooral wat minder goed laten lopen. Zijn soms de oorzaak van maffe kleine problemen zonder dat ze 100% stuk zijn.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni