10 March 2012, 12:04
De B230F (elektronische injectie) heeft me nog nooit laten staan. Na 300.000 km op LPG draaide hij er nog 100.000 bij. Af en toe een beetje wiebelen met de bedrading, vacuumslangen nalopen, klepstellen en olieverversen is alles wat ik eraan gedaan heb. In het begin de brandstofdrukregelaar vervangen (uitgedroogd na stilstand), en het brandstofrelais doorgesoldeerd. Rijdt 2x jaar volgas naar Frankrijk en dagelijks kleine stukjes.
Andere B230F in de familie wil wel eens afslaan tussen warm en koud maar daar moet ik nog steeds eens ernstig naar kijken.
Ik zou een viercilinder op benzine met 300.000 km gerust kopen. Kan nog 150.000 km mee met de beste, en dan nog 100.000 km op karakter, en dan nog 50.000 op z'n tandvlees. Brandstofsysteem of cilinderinhoud doet er niet toe, mechanisch zijn ze allemaal top.
ALs je kijkt wat hier voor motorische problemen langskomen is dat verwaarloosbaar.
Andere B230F in de familie wil wel eens afslaan tussen warm en koud maar daar moet ik nog steeds eens ernstig naar kijken.
Ik zou een viercilinder op benzine met 300.000 km gerust kopen. Kan nog 150.000 km mee met de beste, en dan nog 100.000 km op karakter, en dan nog 50.000 op z'n tandvlees. Brandstofsysteem of cilinderinhoud doet er niet toe, mechanisch zijn ze allemaal top.
ALs je kijkt wat hier voor motorische problemen langskomen is dat verwaarloosbaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969