10 March 2012, 11:37
volvosvenska schreef:Ik heb PRV, Turbo, B21 E en de B19/21 A gereden.............zonder blikken of blozen kan ik je de B19/B21 A motoren adviseren.
Beter nog een B23 A. Simpel en heel betrouwbaar, blokje met carburateur. Alles staat en hangt natuurlijk met onderhoud.
B21ET heeft me nooit laten staan. Volgens mij een van de beste. Heb een B21E in gort gedraaid op een van de bigends maar had elk 8V kunnen overkomen. Heb nu 3-4 jr een B230E met K-Jet op Gas. Weinig KM's en korte ritten. Met een beetje onderhoud op tijd nog nooit een backfire gehad. Vele meningen over K-Jet maar ik denk ik niet dat ik ooit nog met een Carb. ga rijden......
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..