3 March 2012, 20:54
Johann schreef:Bij een project als deze moet je het gewoon "even" goed doen. Kost in aanvang een paar meer centen maar kan je op termijn een hoop besparen.
Ben ik met je eens. Ik heb het vliegwiel dan ook aangeschaft met het oog op "de toekomst". Vermogen, hoeveel het ook is, gaat op den duur wennen, en dan kan men wel eens meer verlangen. De overstap naar 16V of een grotere turbo (wat misschien op korte duur al is) is 1 ding, maar de rest moet hier ook op afgestemd zijn.
Zoals Jan Willem al zegt, de diesel koppeling is goed tot een bepaald vermogen, waar ik hoogstwaarschijnlijk/hopelijk net op of over de grens zit. Dan is een investering zoals het TTV vliegwiel en de 850R koppeling beter nu te doen, als je toch alles moet aanschaffen.
Heb van Cojones een rechte flens van een 15G overgenomen, vooral omdat deze een iets grotere outlet en wastegate klep heeft dan een conische flens. Moet ik wel de downpipe aanpassen, maar ik heb daar misschien wel iemand voor die dat kan fixen. Is misschien een V-band een goede optie?