24 January 2012, 22:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 January 2012, 22:46 door 345GLS.)
als het een CVT-automaat is (HT-bak i.p.v. ZF) zou ik er sowieso geen geld meer insteken, die duwband CVT's zijn echt nergens goed voor.
Als het een handbak of een ZF-automaat is die geen/nauwelijks roest heeft, is een 440 z'n geld nog wel waard. 19 jaar oud, dus van 1993? Dat is nog de 'goede' serie die wat minder roestgevoelig is.
Maar dan nog... de gemiddelde 440 kost zo weinig dat 'ie economisch total loss is als ie een grote beurt nodig heeft. Een startmotor kost niet zoveel, inbouwen ook niet. Kun je zo bij. Maar neem altijd een gereviseerde.
In elk geval; controleer eerst of het de startmotor zelf wel is. Het kan ook het startrelais zijn (klikt de auto wel als je de sleutel in start-stand draait?) of het contactslot.
Trouwens; de massakabel van de accu maakt wel eens slecht contact bij 440's. Ik had vorig jaar met mijn 460 van 1990 dat die helemaal niets meer deed. Nergens stond stroom op. Bleek de aansluiting van de massakabel op de versnellingsbak gecorrodeerd. Een toefje WD40 later deed alles het weer. Het zou kunnen dat er net teveel oxidatie op die aansluiting is bij jouw 440 waardoor er teveel weerstand is en de startmotor niet rond wil.
440's zijn heerlijke en betrouwbare auto's, vergeet dat niet! Helaas hebben ze een bejaardenimago en daarom kosten ze niks meer. Laatst kwam mijn buurman nog naar me toe; een oude dame verderop moest haar 460 verkopen. Voor 350 euro incl. nieuwe apk... vol opties die auto.
Het is net als met de 300-serie; die waren tot 5 jaar terug ook geen drol waard. De geschiedenis herhaalt zich...
(overigens maakt de 300-serie zijn comeback; de prijzen zijn zo'n beetje verdubbeld de afgelopen 5 jaar. Een goede belastingvrije kan maar zo 1500 euro kosten!)
Als het een handbak of een ZF-automaat is die geen/nauwelijks roest heeft, is een 440 z'n geld nog wel waard. 19 jaar oud, dus van 1993? Dat is nog de 'goede' serie die wat minder roestgevoelig is.
Maar dan nog... de gemiddelde 440 kost zo weinig dat 'ie economisch total loss is als ie een grote beurt nodig heeft. Een startmotor kost niet zoveel, inbouwen ook niet. Kun je zo bij. Maar neem altijd een gereviseerde.
In elk geval; controleer eerst of het de startmotor zelf wel is. Het kan ook het startrelais zijn (klikt de auto wel als je de sleutel in start-stand draait?) of het contactslot.
Trouwens; de massakabel van de accu maakt wel eens slecht contact bij 440's. Ik had vorig jaar met mijn 460 van 1990 dat die helemaal niets meer deed. Nergens stond stroom op. Bleek de aansluiting van de massakabel op de versnellingsbak gecorrodeerd. Een toefje WD40 later deed alles het weer. Het zou kunnen dat er net teveel oxidatie op die aansluiting is bij jouw 440 waardoor er teveel weerstand is en de startmotor niet rond wil.
440's zijn heerlijke en betrouwbare auto's, vergeet dat niet! Helaas hebben ze een bejaardenimago en daarom kosten ze niks meer. Laatst kwam mijn buurman nog naar me toe; een oude dame verderop moest haar 460 verkopen. Voor 350 euro incl. nieuwe apk... vol opties die auto.
Het is net als met de 300-serie; die waren tot 5 jaar terug ook geen drol waard. De geschiedenis herhaalt zich...
(overigens maakt de 300-serie zijn comeback; de prijzen zijn zo'n beetje verdubbeld de afgelopen 5 jaar. Een goede belastingvrije kan maar zo 1500 euro kosten!)
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL