7 January 2012, 15:40
Cleever schreef:Beste Volvo-liefhebbers,
Hier en op andere sites lees ik dat Volvo's normaal gesproken zonder problemen de 250-300.000 km moeten kunnen halen.
Zekers, alleen is de V40 meer een samensmelting van Mitsubitshi, Renault en Volvo-logo's

Nee serieus;
Cleever schreef:- wie is er bekend met de klacht van de fluittoon, al dan niet in z'n vijf?
- kan het echt zo zijn dat mijn bak na 131.000 km al op is?
- Volvo claimt dat hun bakolie een leven lang meegaat. Dit lijkt me onzin, geen enkele vloeistof blijft 'eeuwig' effectief. Wie weet hier meer van?
- hoe aannemelijk is het verhaal van de garage, die stelt dat zij de fluittoon in alle versnellingen horen, terwijl ik hem alleen in vijf hoor?
- kan het zijn dat een volvogarage tot een andere conclusie komt?
- mocht er echt een andere bak in moeten, wat zou die dan (excl inbouw) ongeveer mogen kosten?
Zoals Edwin al zei, die bakken in de ouwe 40's zijn inderdaad niet bepaald bekend voor degelijkheid. Je kunt proberen met andere olie, dat kan de slijtage even verminderen, maar als er werkelijk een lager kapot is valt daar niet veel anders aan te doen dan dat te vervangen.
Ga es langs bij een andere garage voor een 2e opinie, dat gaat niemand je kwalijk nemen.
Een gereviseerde bak + werkuren zal toch al rap tegen de 1500 euro oplopen vrees ik...
Wel vreemd dat't fluit, lagers die versleten zijn zoemen/grommen volgens myn (echter weinige) ervaring...
Succes ermee
plsvolvoprojects.blogspot.com