21 December 2012, 00:46
Gerald schreef:Dennis ik weet dat er een cirquitje voor is, zowel hoog als laag op een duosensor. Geloof dat het via conrad te bestellen is. Als ik het kan vinden zal ik je de link toe sturen.
Schakelaar gestuurd kan altijd ook, maar dan moet je ff opletten dat je de boel wel zo schakeld dat ie niet aan blijft staan, dan trekt je accu leeg. (been there done that zeg maar).
Verder moet er ook een nadraai cirquitje zijn, dan blijft een electrisch pompje nog enige tijd nadraaien nadat de motor uit is, vind je turbo fijn. Zal is ff kijken of ik die ook nog kan vinden. Pompje's zitten iig op een R19 16v/clio 1 16v volgens mij.
sowieso goed, ook voor non turbo auto's. Zodra je rijdt heb je koeling, zolang hij loopt nog steeds circulatie, maar zodra afgezet stopt dat en neemt de temperatuur in de kop weer tijdelijk toe. Doordat je koelt en circuleert ontstaat er minder krimp en uitzetting en da's beter voor kop en pakking.
Ik gebruik zelf een Kenlowe systeem, schakelt zichzelf in en uit, ook nadat het contact is uitgezet. Achter hetzelfde relais kan dan ook een electrisch pompje zoals aangegeven, daar ga ik ook ens naar kijken.. het zit immers zo in een leiding.. en anders iets van de kitcar site plukken..