16 October 2011, 22:37
Marc bedankt voor de reactie, ik snap het punt, heb ook nu weer een Stromberg er op gezet. Op de 244 zat een (Stromberg 175 CD) en heb hem nu vervangen voor een (Stromberg 175 CD-2) Niet exact het zelfde type dus (net anders), maar voor zoon oplossing stond ik dus ook open. Zocht gewoon een goede vervanger wat dat ook mocht zijn.
Het klopt dat de ouwe carburateur meerdere mankementen had/heeft. En natuurlijk kan je alles vervangen (ben ik ook mee begonnen) maar op een gegeven moment is het gewoon een keer klaar. Denk dat de assen end. de volgende te vervangen onderdelen waren. De Historie van de carb. is ook onbekend, komt van een blok wat bij een boer in de schuur (heef de vorige eigenaar hem gekocht) lag die er verder ook niets meer van wist. Een totale revisie was de oplossing geweest maar dat is gewoon echt te duur.
Ik heb er nu ÃÃn voor â¬35,- die na een nieuwe pakking en een nieuw membraan perfect werkt, de volvo snort weer helemaal top! Zowel op LPG als Benzine (wel bijna twee keer zo snel ;-) .
![[Afbeelding: IMG_1177.jpg]](http://www.gominigo.nl/images/stoffel/IMG_1177.jpg)
Iemand nog een aanvulling op dit lijstje carburateurs, of ervaring er mee?
Ford Granada carb. 2.3 V6
Citroen BX op een B230K spruitstuk (type, aanpassingen, van wat voor een Citroen motor?)
Dubbele Solexen (type, aanpassingen?)
Dellorto's (type, aanpassingen?)
Dubbele Weber DCOE (type, aanpassingen?)
Turbo tot boven de motorkap mmmm, geen slecht idee ;-) toch pas ik ff.
Groeten,
Arthur
Het klopt dat de ouwe carburateur meerdere mankementen had/heeft. En natuurlijk kan je alles vervangen (ben ik ook mee begonnen) maar op een gegeven moment is het gewoon een keer klaar. Denk dat de assen end. de volgende te vervangen onderdelen waren. De Historie van de carb. is ook onbekend, komt van een blok wat bij een boer in de schuur (heef de vorige eigenaar hem gekocht) lag die er verder ook niets meer van wist. Een totale revisie was de oplossing geweest maar dat is gewoon echt te duur.
Ik heb er nu ÃÃn voor â¬35,- die na een nieuwe pakking en een nieuw membraan perfect werkt, de volvo snort weer helemaal top! Zowel op LPG als Benzine (wel bijna twee keer zo snel ;-) .
![[Afbeelding: IMG_1177.jpg]](http://www.gominigo.nl/images/stoffel/IMG_1177.jpg)
Iemand nog een aanvulling op dit lijstje carburateurs, of ervaring er mee?
Ford Granada carb. 2.3 V6
Citroen BX op een B230K spruitstuk (type, aanpassingen, van wat voor een Citroen motor?)
Dubbele Solexen (type, aanpassingen?)
Dellorto's (type, aanpassingen?)
Dubbele Weber DCOE (type, aanpassingen?)
Turbo tot boven de motorkap mmmm, geen slecht idee ;-) toch pas ik ff.
Groeten,
Arthur