17 July 2011, 20:12
Sorry Jeroen maar mijn zoon van nog geen 18 was al zijn kop aan het schoonmaken en kleppen inslijpen van de B20E die wij prepareren voor de amazon. Ik heb inderdaad wel een tip gegeven met een kleppentang. Maar ik heb het eerder zonder die tang gedaan en zeker op een B20 kop is het wel te doen met de rechte overgangen! Je weet toch wel dat je de kleppen van boven in moet drukken waarna je 2 halve maanschijfjes kan loshalen die tussen de het klepdekseltje en de klepas geklemd zitten.
Jeroen V schreef:Er zit wat aanslag in de kop en ook een ietwat op de kleppen maar het is naar mijn idee niet erg veel. Het is de eerste kop welke ik loshaal dus heb hier nog geen ervaring mee.
Kleppen kan ik er volgens mij niet uithalen zonder speciale tool, als dit wel kan hoor ik dit graag en laat ze een nachtje soppen in water.
Thanks.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..