16 July 2011, 00:27
Tja, in al die tijd niets aan de Volvo kunnen doen, de tijd werd opgeslokt door de Kever. Deze is weer bijna klaar. Had het blok voor 1 juli klaar, net op tijd voor een groot evenement in de Ardennen. Helaas op de heenweg stukken, maar ben alsnog met de Volvo daar geraakt en echt een topweekend gehad. Geslapen in de Volvo, stoel plat en het was echt een dikke prima haha. Er was in het blok een klepstelmechanisme losgetrild, waardoor het blok, na 100km geleden gereviseerd te zijn, er weer mee ophield. Weer een klep afgebroken, door de zuiger heen haha. Gelukkig verder weinig schade, dus een cilinder, nieuwe kop en wat ander spul verder zit ie bijna weer in elkaar.
Daarna komt de Volvo aan de beurt (eindelijk!).
Er moet zowieso nog een nieuwe ruit in. Denk dat ik deze wellicht bij Scandcar ga halen (heb een plakruit nodig). Dan kan ik op mijn gemak in de loods de eventuele plekjes in de raamstijl aanpakken, en laat iemand komen die hem er netjes inplakt. Ook de M46 mag er zo snel mogelijk onder om toch wat lekkerder te rijden. Het blok ga ik vooralsnog helemaal netjes maken, dus ik houd de Volvo wel rijdende voor het geval de Kever er alsnog mee kapt haha. Is niet de bedoeling, maar goed, je weet maar nooit. Ga binnenkort nog kijken naar een andere luchtgekoelde van een ander Duits merk, maar wellicht daarover later meer.
Heb vandaag ook nog een VX3 nokkenas aangeschaft. Weet niet of dit wel echt de rijeigenschappen ten goede komt (ivm koppel en nukkig laag in de toeren), maar wie niet waagt wie niet wint. Is het niks dan is ie er ook zo weer uit haha.
Daarna komt de Volvo aan de beurt (eindelijk!).
Er moet zowieso nog een nieuwe ruit in. Denk dat ik deze wellicht bij Scandcar ga halen (heb een plakruit nodig). Dan kan ik op mijn gemak in de loods de eventuele plekjes in de raamstijl aanpakken, en laat iemand komen die hem er netjes inplakt. Ook de M46 mag er zo snel mogelijk onder om toch wat lekkerder te rijden. Het blok ga ik vooralsnog helemaal netjes maken, dus ik houd de Volvo wel rijdende voor het geval de Kever er alsnog mee kapt haha. Is niet de bedoeling, maar goed, je weet maar nooit. Ga binnenkort nog kijken naar een andere luchtgekoelde van een ander Duits merk, maar wellicht daarover later meer.
Heb vandaag ook nog een VX3 nokkenas aangeschaft. Weet niet of dit wel echt de rijeigenschappen ten goede komt (ivm koppel en nukkig laag in de toeren), maar wie niet waagt wie niet wint. Is het niks dan is ie er ook zo weer uit haha.