27 February 2011, 11:49
En?
Als de carburateur heel lang niet heeft gewerkt is hij inderdaad kurkdroog en zullen vlotterkamer etc eerst gevuld moeten zijn voordat de benzine verder naar de motor gaat.
De vlotter moet nog kunnen werken dwz draaipunt moet niet vastzitten zodat hij inderdaad kan afsluiten. Dat afsluiten gaat bij een hif 6 met een vlotternaald ik den k dat bij een hs6 het ongeveer ook zo werkt.
De vlotter vastdrukten op de benzine als het hoog genoeg is sluit hij de aanvoer af.dit door tegen de naald aan te drukken die een rubber tipje heeft. Je kunt je voorstellen dat dit in de loop der jaren niet helemaal meer fris is. In dat geval loopt de benzine de carburateur uit en wordt de toevoer niet gestopt door de vlotternaald.
Mocht dit allemaal werken moet de benzine door de sproeier omhoog om daar met lucht de motor ingezogen te worden. Hoeveel hangt af van het getrokken vacuüm. Door het vacuüm wordt de zuiger die in de dome past omhoog gezogen.
Aan deze zuiger zit een naald die een sproeier afsluit hij helemaal beneden is. Zodra hij omhoog gaat kan benzine uitde sproeier omhoog. Dit omdat de naald er dan uit is. Om de beweging van hoog naar laag mooi te laten verlopen en te dempen moet er olie in de bovenkant gedaan worden.
Er is speciale olie voor maar gewone motorolie gaat prima.
Belangrijk om te checken dus
Vlotterwerking
Sproeier open?
Zit de naald goed in de zuiger vast?
Gaat de zuiger mooi op en neer?
Natuurlijk moet er wel eerst benzine naar de carburateur kunnen komen!
Een tip probeer niet aande mengsel schroeven te draaien. Mijn ervaring is dat het eigenlijk alleen maar erger wordt. Eerst de andere zaken checken dan evt het mengsel afstellen. Soms zit er ook een rubber dopje op deze schroeven zodat je er sowieso minder goed bijkan.
Succes!
Als de carburateur heel lang niet heeft gewerkt is hij inderdaad kurkdroog en zullen vlotterkamer etc eerst gevuld moeten zijn voordat de benzine verder naar de motor gaat.
De vlotter moet nog kunnen werken dwz draaipunt moet niet vastzitten zodat hij inderdaad kan afsluiten. Dat afsluiten gaat bij een hif 6 met een vlotternaald ik den k dat bij een hs6 het ongeveer ook zo werkt.
De vlotter vastdrukten op de benzine als het hoog genoeg is sluit hij de aanvoer af.dit door tegen de naald aan te drukken die een rubber tipje heeft. Je kunt je voorstellen dat dit in de loop der jaren niet helemaal meer fris is. In dat geval loopt de benzine de carburateur uit en wordt de toevoer niet gestopt door de vlotternaald.
Mocht dit allemaal werken moet de benzine door de sproeier omhoog om daar met lucht de motor ingezogen te worden. Hoeveel hangt af van het getrokken vacuüm. Door het vacuüm wordt de zuiger die in de dome past omhoog gezogen.
Aan deze zuiger zit een naald die een sproeier afsluit hij helemaal beneden is. Zodra hij omhoog gaat kan benzine uitde sproeier omhoog. Dit omdat de naald er dan uit is. Om de beweging van hoog naar laag mooi te laten verlopen en te dempen moet er olie in de bovenkant gedaan worden.
Er is speciale olie voor maar gewone motorolie gaat prima.
Belangrijk om te checken dus
Vlotterwerking
Sproeier open?
Zit de naald goed in de zuiger vast?
Gaat de zuiger mooi op en neer?
Natuurlijk moet er wel eerst benzine naar de carburateur kunnen komen!
Een tip probeer niet aande mengsel schroeven te draaien. Mijn ervaring is dat het eigenlijk alleen maar erger wordt. Eerst de andere zaken checken dan evt het mengsel afstellen. Soms zit er ook een rubber dopje op deze schroeven zodat je er sowieso minder goed bijkan.
Succes!