26 February 2011, 14:56
'Dome' heet-ie in het Engels, laten we hem dan koepel noemen.
Hele verhandeling over de SU HS6:
http://www.sw-em.com/SU%20Carb%20Service.htm
'Dome assembly' is no. 11, die zit met 3 schroeven vast. Haal hem eraf, dan zie je de naald, en de sproeier. Als 1 van beide eivormig is, kan je die gelijk erbij bestellen.
Wat de tank betreft, helemaal achterin TP11740 is er een stukje aan gewijd. Je zou eens kunnen proberen of je er zelf benzine uit kan zuigen.
Ik heb het idee dat de pomp op het blok net niet genoeg zuigt bij startmotortoerental (ca. 500 rpm), dus dat-ie er erg lang over doet een kurkdroge vlotterkamer te vullen mbv de startmotor. Ik giet er wel eens wat benzine van bovenaf in, op 1000 rpm is de vlotterkamer zo vol.
Hele verhandeling over de SU HS6:
http://www.sw-em.com/SU%20Carb%20Service.htm
'Dome assembly' is no. 11, die zit met 3 schroeven vast. Haal hem eraf, dan zie je de naald, en de sproeier. Als 1 van beide eivormig is, kan je die gelijk erbij bestellen.
Wat de tank betreft, helemaal achterin TP11740 is er een stukje aan gewijd. Je zou eens kunnen proberen of je er zelf benzine uit kan zuigen.
Ik heb het idee dat de pomp op het blok net niet genoeg zuigt bij startmotortoerental (ca. 500 rpm), dus dat-ie er erg lang over doet een kurkdroge vlotterkamer te vullen mbv de startmotor. Ik giet er wel eens wat benzine van bovenaf in, op 1000 rpm is de vlotterkamer zo vol.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969