16 February 2011, 21:38
aernout schreef:Ook ik heb me verdiept in deze materie.
De meeste LPG ecu's halen de injectie tijden van de ECU van de injectie van de auto en herberekenen die voor de LPG injectoren.
Aangezien een Kjet geen injectie ECU heeft zul je daar een oplossing voor moeten zien te vinden.
Door een ECU van een ander type blok te gebruiken kun je de LPG ECU dus van een signaal voorzien.
De ECU van een injectie systeem van een B230F (LH jetronic) bepaald het juiste injectie tijdstip en inspuitduur aan de hand van verschillende waarden van onder andere een Lambda sonde, een gasklepschakelaar, een luchtmassameter etc etc.
Dat spul hebben wij niet in een B230E.
Wil je de ECU van bijv. een LH goed laten werken, zul je dus eigenlijk je blok om moeten bouwen naar een B230F.
Kortom, dat gaat het niet worden .....
Het systeem van BS autotune werkt geheel autonoom. Hierbij zullen ook diverse sensoren ingebouwd moeten worden, maar het heeft geen koppeling met een benzine injectie ECU nodig.
Tot nu toe is dat het enige systeem wat ik heb kunnen vinden wat zo werkt.
verder nog vragen ? ;D
Ik weet zeker dat er meerdere systemen zijn in deze wereld waar jezelf een mapje aan kan leggen om specifiek op lpg te kunnne rijden. Maar volgens mij is het mooie van BS dat het voor 2 brandstoffen nog werkt. Die is moeilijker te vinden volgens mij
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..