29 January 2011, 15:13
Nee Marc, de bak maakt geen jankend geluid en schakelt prima. Alleen het druklager is soms hoorbaar (rinkelend geluid) in z'n vrij bij stationair toerental, als je het koppelingspedaal een cm verder indrukt is het weg. Als het pedaal weer opgekomen is hoor je het soms weer rinkelen op de achtergrond.
Dit lekken is afgelopen sept. verholpen door een nieuwe keerring te plaatsen, maar deze is sinds kort dus gaan lekken. Wellicht veroorzaakt door snelle snelwegritten met volle belading?
Ik zit er aan te denken om de totale koppeling te vervangen (koppelingsplaat, toplager, druklager) om alles in 1 keer goed aan te pakken alhoewel deze koppeling+druklager er nog geen 40.000 km op zit (2007).
Van een andere M47 weet je vaak de achtergrond niet. Wat is wijsheid?
Dit lekken is afgelopen sept. verholpen door een nieuwe keerring te plaatsen, maar deze is sinds kort dus gaan lekken. Wellicht veroorzaakt door snelle snelwegritten met volle belading?
Ik zit er aan te denken om de totale koppeling te vervangen (koppelingsplaat, toplager, druklager) om alles in 1 keer goed aan te pakken alhoewel deze koppeling+druklager er nog geen 40.000 km op zit (2007).
Van een andere M47 weet je vaak de achtergrond niet. Wat is wijsheid?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2