29 December 2010, 23:42
Vanavond draad (12V) getrokken van voor de voorschakelweerstand naar schakelaar.
Alle afsluiters gaven nu een heldere en veel beter hoorbare klik.
Hiermee lijkt het probleem van half open afsluiters opgelost.
Maar het gas bleef stromen, omdat de bekende "pok" ontbrak nog steeds bij het op contact laten staan.
Toch nog maar een het schema erbij gepakt en alle bedrading nagelopen.
Wat bleek, de 12V draad veranderde van kleur en was verkeerd aangesloten op het relais!!
De 12V stond op de pin van 1 van de gasafsluiters. Dus op de kring van de afsluiters bleef altijd spanning staan en het relais kon nooit "afvallen" en kon dus nooit een "pok"geven.
Auto vanavond op LPG weggezet, hoop dat hij na een nachtje -10 Celsius hier in het oosten, morgenvroeg probleemloos wil starten op LPG.
Morgen (hopenlijk) een positieve update.
Alle afsluiters gaven nu een heldere en veel beter hoorbare klik.
Hiermee lijkt het probleem van half open afsluiters opgelost.
Maar het gas bleef stromen, omdat de bekende "pok" ontbrak nog steeds bij het op contact laten staan.
Toch nog maar een het schema erbij gepakt en alle bedrading nagelopen.
Wat bleek, de 12V draad veranderde van kleur en was verkeerd aangesloten op het relais!!
De 12V stond op de pin van 1 van de gasafsluiters. Dus op de kring van de afsluiters bleef altijd spanning staan en het relais kon nooit "afvallen" en kon dus nooit een "pok"geven.
Auto vanavond op LPG weggezet, hoop dat hij na een nachtje -10 Celsius hier in het oosten, morgenvroeg probleemloos wil starten op LPG.
Morgen (hopenlijk) een positieve update.