29 December 2010, 00:02
Update:
Ook na het wisselen van het veiligheidsrelais en de spoel op de gasafsluiter niet te starten op LPG.
Relais is goed aangesloten.
Toch nog maar eens gemeten op diverse punten.
Het vreemde is dat er op de spoel van de verdamper en de gasafsluiter als de auto op contact staat maar iets van 6,8 Volt staat. Het lijkt wel of dat te weinig is om de spoeltjes voldoende te bekrachtigen om de afsluiters open te trekken.
Op de bobine staat dezelfde spanning.... als ik terugzoek kom ik toch uit bij de voorschakelweerstand die slechts 6,8 Volt levert als de auto op contact staat.
Wie weet hoeveel spanning er op de bobine staat als hij op contact staat, mogelijk ligt daar toch de oorzaak.
Als ik 12 Volt op de spoeltjes zet hoor ik heel duidelijk alle afsluiters schakelen.
Als ze ook op 6,8 Volt zouden moeten werken zit het probleem toch in de verdamper denk ik, mogelijk dat de afsluiter wat "stroever" gaat en 6,8 Volt te weinig is om hem helemaal open te trekken.
Dan als laatste de verdamper, als volgens jullie 6,8 Volt de normale spanning is, de verdamper vervangen.
Ook na het wisselen van het veiligheidsrelais en de spoel op de gasafsluiter niet te starten op LPG.
Relais is goed aangesloten.
Toch nog maar eens gemeten op diverse punten.
Het vreemde is dat er op de spoel van de verdamper en de gasafsluiter als de auto op contact staat maar iets van 6,8 Volt staat. Het lijkt wel of dat te weinig is om de spoeltjes voldoende te bekrachtigen om de afsluiters open te trekken.
Op de bobine staat dezelfde spanning.... als ik terugzoek kom ik toch uit bij de voorschakelweerstand die slechts 6,8 Volt levert als de auto op contact staat.
Wie weet hoeveel spanning er op de bobine staat als hij op contact staat, mogelijk ligt daar toch de oorzaak.
Als ik 12 Volt op de spoeltjes zet hoor ik heel duidelijk alle afsluiters schakelen.
Als ze ook op 6,8 Volt zouden moeten werken zit het probleem toch in de verdamper denk ik, mogelijk dat de afsluiter wat "stroever" gaat en 6,8 Volt te weinig is om hem helemaal open te trekken.
Dan als laatste de verdamper, als volgens jullie 6,8 Volt de normale spanning is, de verdamper vervangen.