26 December 2010, 23:16
Ik had een soortgelijke ervaring met mijn 144, koud niet te starten op LPG, gas zat want dat was in de verre omtrek te ruiken.
Alle gebruikelijke zaken doorgelopen, toen maar eens de ontsteking wat later gezet, ik denk 5 graden hooguit. En dat was precies wat-ie nodig had.
Het koud vanaf een lege vlotterkamer niet starten op benzine komt volgens mij doordat de startmotor de benzinepomp niet erg vlot laat pompen. Toen ik er een keer echt genoeg van had heb ik de benzineslang losgehaald na de afsluiter en rechstreeks een mengsel van peut en aceton in de vlotterkamer gegoten. Nou toen wilde-ie wel.
Wegzetten op benzine is natuurlijk beter en netter.
Alle gebruikelijke zaken doorgelopen, toen maar eens de ontsteking wat later gezet, ik denk 5 graden hooguit. En dat was precies wat-ie nodig had.
Het koud vanaf een lege vlotterkamer niet starten op benzine komt volgens mij doordat de startmotor de benzinepomp niet erg vlot laat pompen. Toen ik er een keer echt genoeg van had heb ik de benzineslang losgehaald na de afsluiter en rechstreeks een mengsel van peut en aceton in de vlotterkamer gegoten. Nou toen wilde-ie wel.
Wegzetten op benzine is natuurlijk beter en netter.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969