26 December 2010, 13:59
Voor diegene die nog een breinbreker zoekt het volgende probleem:
Het gaat om een Volvo 244 (B21A) automaat uit 1982 op LPG.
Als de auto een nacht heeft gestaan en helemaal koud is is hij met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen op LPG en bijna niet op benzine. Startmotor is nieuw en draait ook vrolijk rond, maar wil niet aanslaan.
Als hij heeft gelopen en niet steenkoud is slaat hij makkelijk aan op LPG.
Loopt (als hij loopt) verder prima op LPG.
Wat is er allemaal al gedaan om het probleem op te lossen:
Nieuwe verdelerkap en rotor en condensator en contactpunten.
Diverse bobines gewisseld om deze uit te sluiten
Bougies geven mooie vonk.
Bougiekabels zijn net een jaar oud
Ontsteking staat op tijd.
Voor zekerheid kleppen gesteld en membraam in carburateur vervangen.
Voorschakelweerstand bobine tijdens starten overbrugd.
Bovenstaande heeft niet mogen helpen om hem koud op LPG te starten.
Opmerkelijk is dat na hem op benzine te hebben weggezet hij wel koud wil starten op benzine.
Het lijkt dus in de LPG installatie te zitten......
Heeft iemand nog een idee waar ik het moet zoeken in de LPG installatie?
Verdamper? (lijkt goed te zijn omdat hij warm perfect loopt)
Gasafsluiter of spoel op de afsluiter?
Veiligheidsrelais?
Wat is een handige volgorde om de LPG installatie na te lopen en het probleem te vinden.
Het gaat om een Volvo 244 (B21A) automaat uit 1982 op LPG.
Als de auto een nacht heeft gestaan en helemaal koud is is hij met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen op LPG en bijna niet op benzine. Startmotor is nieuw en draait ook vrolijk rond, maar wil niet aanslaan.
Als hij heeft gelopen en niet steenkoud is slaat hij makkelijk aan op LPG.
Loopt (als hij loopt) verder prima op LPG.
Wat is er allemaal al gedaan om het probleem op te lossen:
Nieuwe verdelerkap en rotor en condensator en contactpunten.
Diverse bobines gewisseld om deze uit te sluiten
Bougies geven mooie vonk.
Bougiekabels zijn net een jaar oud
Ontsteking staat op tijd.
Voor zekerheid kleppen gesteld en membraam in carburateur vervangen.
Voorschakelweerstand bobine tijdens starten overbrugd.
Bovenstaande heeft niet mogen helpen om hem koud op LPG te starten.
Opmerkelijk is dat na hem op benzine te hebben weggezet hij wel koud wil starten op benzine.
Het lijkt dus in de LPG installatie te zitten......
Heeft iemand nog een idee waar ik het moet zoeken in de LPG installatie?
Verdamper? (lijkt goed te zijn omdat hij warm perfect loopt)
Gasafsluiter of spoel op de afsluiter?
Veiligheidsrelais?
Wat is een handige volgorde om de LPG installatie na te lopen en het probleem te vinden.