13 January 2006, 10:30
joahim132 schreef:Het gehannes is nog niet vooorbij:
Gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn koelvloestof reservoir 'overkookt' als de motor goed warm is. Ik weet dat vloeistof uitzet als het warm wordt, maar dit was een beetje overdreven. Het rare is dat er niks in het reservoir overblijft. Het is dan dus ander de motorkap een natte bende. Vanochtend reed ik op de snelweg (nadat ik thuis nog een beetje koelvloeistof bij had gevuld) en zag de temperatuur van de motor oplopen. Auto aan de kant, hij dampte behoorlijk, onder de motorkap zat alles onder de vloeistof. Toen heb ik het reservoir bijgevuld en zag ik dat de koelvloeistof direct wegliep (waarschijnlijk de radiateur in?). Uiteindelijk ben ik naar het dichtsbijzijnde station gereden en verder gegaan met de trein.
Wie weet waar dit allemaal aan kan liggen? Ik begin er aardig zat van te worden!
Mmm, ik kan je niet helpen, maar ik had precies hetzelfde met mijn Escortje (mk1 van '72). Bij langere stukken rijden af en toe stoomwolkjes onder de motorkap vandaan, alsof-ie even moest ontluchten/afblazen, en dus verlies van koelvloeistof. Aan de oliepeilstok was niets te zien (geen mayo) en de temperatuurmeter was te onbetrouwbaar om iets te kunnen aflezen. Overigens lioe de motor als een zonnetje.
Ik had de auto vorig jaar in de stalling gezet met deze problemen en heb 'm inmiddels verkocht (de nieuwe eigenaar uiteraard wel verteld over het probleem !). Na een jaar was ik benieuwd, maar het was accu erin, choken, starten en lopen als een tierelier !
Nou, je hebt er niet veel aan........, maar desalniettemin: sterkte !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)