13 January 2006, 10:18
Het gehannes is nog niet vooorbij:
Gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn koelvloestof reservoir 'overkookt' als de motor goed warm is. Ik weet dat vloeistof uitzet als het warm wordt, maar dit was een beetje overdreven. Het rare is dat er niks in het reservoir overblijft. Het is dan dus ander de motorkap een natte bende. Vanochtend reed ik op de snelweg (nadat ik thuis nog een beetje koelvloeistof bij had gevuld) en zag de temperatuur van de motor oplopen. Auto aan de kant, hij dampte behoorlijk, onder de motorkap zat alles onder de vloeistof. Toen heb ik het reservoir bijgevuld en zag ik dat de koelvloeistof direct wegliep (waarschijnlijk de radiateur in?). Uiteindelijk ben ik naar het dichtsbijzijnde station gereden en verder gegaan met de trein.
Wie weet waar dit allemaal aan kan liggen? Ik begin er aardig zat van te worden!
Gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn koelvloestof reservoir 'overkookt' als de motor goed warm is. Ik weet dat vloeistof uitzet als het warm wordt, maar dit was een beetje overdreven. Het rare is dat er niks in het reservoir overblijft. Het is dan dus ander de motorkap een natte bende. Vanochtend reed ik op de snelweg (nadat ik thuis nog een beetje koelvloeistof bij had gevuld) en zag de temperatuur van de motor oplopen. Auto aan de kant, hij dampte behoorlijk, onder de motorkap zat alles onder de vloeistof. Toen heb ik het reservoir bijgevuld en zag ik dat de koelvloeistof direct wegliep (waarschijnlijk de radiateur in?). Uiteindelijk ben ik naar het dichtsbijzijnde station gereden en verder gegaan met de trein.
Wie weet waar dit allemaal aan kan liggen? Ik begin er aardig zat van te worden!
240 GL (Automaat), 1985. Geel