22 October 2010, 12:21
skidje schreef:HoHo Bunne/Zonnehuis, Met turbo's kan het ook werken. Daar zijn voorbeelden van en moeten we geen discussie van maken. Maar logischerwijs is het natuurlijk altijd beter om met een dampgas/LPI systeem te werken daar waar men spreekt van een overdruk situatie in het inlaat gedeelte met turbo's.
Met een normale atmosferische motor en inderdaad ook name K-Jet B2X en B2XX blokken is het allemaal gevoeliger voor backfires. Maar naast het feit dat de motor met hogere compressie een oorzaak ervan is kun je het net zo goed toewijten aan de gasboer die een LPG systeem inbouwt wat eigenlijk alleen op een carb. werkt. Helaas zijn er veel rommelaars die maar een LPG systeem inbouwen zonder de motor goed te beoordelen lees specifiek voor carb danwel inj. (K-Jet) iets te maken.
Laat eens foto's zien van je systeem en met name de aansluiting op de balg onder het inlaat gedeelte zou mij interesseren. Gegroet,
Je bedoelt het lpg systeem?
Zie hier mijn foto's:
http://martjebee.hyves.nl/album/54484370..._state__=3
Wat mij opvalt is dat er op het spruitstuk zelf nog een soort dekseltje zit.