21 October 2010, 20:51
HoHo Bunne/Zonnehuis, Met turbo's kan het ook werken. Daar zijn voorbeelden van en moeten we geen discussie van maken. Maar logischerwijs is het natuurlijk altijd beter om met een dampgas/LPI systeem te werken daar waar men spreekt van een overdruk situatie in het inlaat gedeelte met turbo's.
Met een normale atmosferische motor en inderdaad ook name K-Jet B2X en B2XX blokken is het allemaal gevoeliger voor backfires. Maar naast het feit dat de motor met hogere compressie een oorzaak ervan is kun je het net zo goed toewijten aan de gasboer die een LPG systeem inbouwt wat eigenlijk alleen op een carb. werkt. Helaas zijn er veel rommelaars die maar een LPG systeem inbouwen zonder de motor goed te beoordelen lees specifiek voor carb danwel inj. (K-Jet) iets te maken.
Laat eens foto's zien van je systeem en met name de aansluiting op de balg onder het inlaat gedeelte zou mij interesseren. Gegroet,
Met een normale atmosferische motor en inderdaad ook name K-Jet B2X en B2XX blokken is het allemaal gevoeliger voor backfires. Maar naast het feit dat de motor met hogere compressie een oorzaak ervan is kun je het net zo goed toewijten aan de gasboer die een LPG systeem inbouwt wat eigenlijk alleen op een carb. werkt. Helaas zijn er veel rommelaars die maar een LPG systeem inbouwen zonder de motor goed te beoordelen lees specifiek voor carb danwel inj. (K-Jet) iets te maken.
Laat eens foto's zien van je systeem en met name de aansluiting op de balg onder het inlaat gedeelte zou mij interesseren. Gegroet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..