12 October 2010, 20:53
Het klopt dat Kjets meer last hebben van backfires dan andere motoren.
Voor zover ik begrepen heb komt dat door de gas ophoping in het inlaat traject van een Kjet.
In het inlaat traject van een ander type zul je dit ook hebben, maar is er bijvoorbeeld geen luchtklep ..
Ik denk dat daar het verschil in zit.
Vast staat dat een Kjet graag backfired. (punt)
Om dit te verhelpen moet je zorgen dat de vonk niet aan de verkeerde kant inlaatklep komt. (punt)
Dat kun je bereiken door de kleppen anders te timen. (fik in de cilinder = klep niet open!)
Ja toch ???? niet dan ??? In theorie klinkt het top, al zeg ik het zelf ...
De vraag waarom een Kjet eerder terug vuurt dan een ander zou ik ook wel eens technisch verklaard willen hebben.
Voor zover ik begrepen heb komt dat door de gas ophoping in het inlaat traject van een Kjet.
In het inlaat traject van een ander type zul je dit ook hebben, maar is er bijvoorbeeld geen luchtklep ..
Ik denk dat daar het verschil in zit.
Vast staat dat een Kjet graag backfired. (punt)
Om dit te verhelpen moet je zorgen dat de vonk niet aan de verkeerde kant inlaatklep komt. (punt)
Dat kun je bereiken door de kleppen anders te timen. (fik in de cilinder = klep niet open!)
Ja toch ???? niet dan ??? In theorie klinkt het top, al zeg ik het zelf ...
De vraag waarom een Kjet eerder terug vuurt dan een ander zou ik ook wel eens technisch verklaard willen hebben.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......