12 October 2010, 19:04
Gisteren even zitten brainstormen met een bevriende garagist.
Ik heb een B230E die op LPG vaak backfired.
Wij hebben bedacht, dat de klep-overlap wel eens een aannemelijke reden zou kunnen zijn.
Iets moet de oorzaak zijn dat de vonk het mengsel aan de verkeerde kant van de klep ontsteekt.
Naar mijn idee moet de klep dus nog open staan op het moment van de vonk.
Nu begrijp ik dat andere motoren veel beter geschikt zijn om op LPG te lopen.
Vervolgens vroeg ik mij af wat nou eigenlijk het verschil is tussen deze blokken.
Zou een nokkenas van een ander blok geen oplossing kunnen zijn?
Ik bedoel, de kleptiming zou dan gunstiger kunnen zijn ...
Of loop ik dan weer tegen andere problemen aan ???
Heeft iemand hier info over of iets dergelijk ????
Ik heb een B230E die op LPG vaak backfired.
Wij hebben bedacht, dat de klep-overlap wel eens een aannemelijke reden zou kunnen zijn.
Iets moet de oorzaak zijn dat de vonk het mengsel aan de verkeerde kant van de klep ontsteekt.
Naar mijn idee moet de klep dus nog open staan op het moment van de vonk.
Nu begrijp ik dat andere motoren veel beter geschikt zijn om op LPG te lopen.
Vervolgens vroeg ik mij af wat nou eigenlijk het verschil is tussen deze blokken.
Zou een nokkenas van een ander blok geen oplossing kunnen zijn?
Ik bedoel, de kleptiming zou dan gunstiger kunnen zijn ...
Of loop ik dan weer tegen andere problemen aan ???
Heeft iemand hier info over of iets dergelijk ????
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......