Topics: 116
Marc bedankt voor je snelle reakties. Er zit ook nog een stelschroef aan de rechterkant (niet de choke kant maar die andere) waar is deze voor? Ik dacht nl dat deze voor stationair stellen was.
Ik ga de vacuumslangetjes weer in de originele positie brengen, maar doordat het toerental veranderd kan ik ervan uitgaan dat dit gedeelte ook nog werkt.
En opzoek naar de aftapplug voor de lpg prut.
Met het zuigertje bedoel je die in de carb met de naald eraan? Deze kon ik voordat ik de boel plaatste gewoon op en neer bewegen, dus ga ervanuit dat dat nog steeds het geval is.
Topics: 82
De schroef a/d andere kant is dan denk ik de CO schroef, die zal niks uithalen op LPG (en ook niet veel op benzine).
De stat. schroef bij de carb kan je op LPG wat proberen uit te draaien, maar onthoud de beginstand. Is eigenlijk voor de afstelling op benzine.
Ik kan nog steeds Volvo handboek TP11740-2 (Carburetted engines) van harte aanbevelen, staat ergens op www.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 15
Zo na wat geprut enzo loopt hij weer ;D ;D ;D ;D
Het handboek heeft geholpen! Ik heb de bovenkant van de carb er even af gehaald om te kijken of de "zuiger" wel vrij liep. En zag in het handboek dat het rubber membraam een uitsparing heeft en waar deze moet komen. Nu denk ik dat dit rubber misschien niet goed zat. Het is wel heel toevallig dat alles het nu weer prima doet.
Ben iig erg blij met de gekregen hulp en dat ie het weer doet natuurlijk.
Enige wat ik nu moet doen is naar een garage om de co e.d. weer te laten af stellen, heb aan veel schroefjes gedraaid en heb geen idee of het nu allemaal goed staat.
Snelweg test volgt nog maar ga ervan uit dat alles weer in orde is.
Normaals bedankt allen!!!
En ja hoor heb ik weer, vanmiddag tijdens een korte testrit leek alles in orde. Zo ook vanavond, maar na een minuut of 10 begon hij weer in te houden en ligt te ploffen vooral bij wat meer gas geven.
Eigenlijk het probleem wat ik in eerste instantie had.
Nu lijkt me dat ik toch iets gedaan heb wat eventjes het probleem heeft opgelost. Kan het inhouden, ploffen e.d. met de zuiger in de carb te maken hebben?? Of is mijn verdeler naar de galamisen? Het lijkt mij dat het onstekinstijdstip niet zomaar kan veranderen. Vanmiddag goed vanavond weer niet.
Is een verdeler een kwestie van plug & play, dus andere op de kop tikken, monteren klaar?
Topics: 288
als r iemand in de buurt woont, even lenen en kijken wat ie doet.. gedraagt ie zich normaal dan kun je de rest goed afstellen en idd de ontsteking aan een grondig onderzoek onderwerpen..
Jambon schreef:als r iemand in de buurt woont, even lenen en kijken wat ie doet.. gedraagt ie zich normaal dan kun je de rest goed afstellen en idd de ontsteking aan een grondig onderzoek onderwerpen..
Dat is nou net het probleem, ik ken niemand hier in de buurt met een volvo (nou ja niet met zo'n oudje). Misschien kan ik er eentje op de kop tikken en mocht het niet baten deze weer verkopen.
Topics: 82
1985 is niet oud. Ik heb wel eens staan stuiteren naast mijn Volvo 66 (uit 1981) nadat ik alles uit elkaar had gehaald en afgesteld en nog eens en nog eens en toen was het de bobine. Terwijl het eerste wat ik had gecontroleerd de vonk was, maar die was dus te zwak.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 15
LuckyLoek schreef:Zie hier : http://www.scribd.com/doc/24702977/TP117...el-Systems
Ik heb 'm ook in PDF, eventueel...
Goed link jongens, zet hem gelijk bij toppic websites gezocht, bedankt Mark en Luckyloek
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard