Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 245 komt niet op snelheid met kleine caravan
#11
is de kop volledig identiek of kan het zijn dat de lagere compressie te wijten is aan grotere verbrandingsruimten.....?
ik ben meer van de diesels maar zie wel eens termen voorbijkomen van wel-of niet vrijlopende kleppen bij gebroken distributie.
zodoende kan ik me dus voorstellen dat er ook verschil in koppen bestaat.
Antwoord
#12
bij mijn weten hebben we precies dezelfde kop teruggeplaats,
Antwoord
#13
Lagere compressie kan gewoon slijtage van de boring, de veren en/of de zuigers zijn, alhoewel het dan wel vreemd is dat alle 4 even versleten zijn.
Herhaal de comp. meting met een halve theelepel olie op de zuigers, als-ie dan duidelijk hoger is heb je een probleem met afdichting. De motor gaat dan echt geen 123 pk meer leveren.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
de eerste zuiger gaf 7.5 aan , de tweede en de derde zuiger 8 en de vierde zuiger 9
als dit betekend dat de motor versleten is moet ik of aan een andere motor of aan de revisie. Het punt is dan : waar vindt ik een andere motor of een bedrijf die voor een leuk prijsje de motor kan reviseren.
als ik aan een andere motor denk , koop ik dan niet de elende van een ander , wie heeft er verder nog tips
Antwoord
#15
Onderling verschil tussen cilinders is ook aanzienlijk. Topsnelheid van 130 is ook niet geweldig trouwens, de 160 moet-ie nog wel halen.
Een ander onderblok zal meestal de makkelijkste en goedkoopste optie zijn. Ik heb net een B230F onderblok bij het oud ijzer gezet, die zijn echt niks waard.

B21's zijn er wat minder, gewoon omdat ze ouder zijn, maar met een beetje zoeken best te vinden voor een paar honderd euro. Een B21A bijvoorbeeld, kan niet stuk. Je kop en injectiesysteem hou je gewoon.

Ik weet niet hoe flexibel de K jet injectie met meer cilinderinhoud is, anders zou ik er een B230 onderblok onder zetten. Op gas hoedanook geen probleem.

Voila, opwarmen, comp. meten, carb, kop en spruitstuk verkopen, heb je voor 100 euro een B21: http://link.marktplaats.nl/349313725
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
bedankt, ik denk dat ik dan toch maar voor een ander motorblok ga,
Antwoord
#17
ik zoek nu wel een betrouwbare motor en adres waar ik deze kan kopen, wie heeft er een adresje hiervoor
Antwoord
#18
We hebben de meeste toeleveranciers van onderdelen verzameld in de topic Websites en handige tools gezocht
Er zijn nog nieuwe blokken en revisie te koop, onder andere bij Scandcar
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#19
reneb schreef:bij mijn weten hebben we precies dezelfde kop teruggeplaats,
Is zeker een belangrijk punt, heb al diverse koppen en zuigers gezien en er zijn nogal wat verschillen en kan me voorstellen dat als de boe niet bij elkaar hoort je erg weinig compressie hebt.
Dus kijk even naar het nummer wat in de kop gegoten is en het motornummer.
Er zijn hier vast wel mensen die dan een antwoord voor je hebben.
Kan ook zijn dat je kleppen vervuild zijn, komt vaak voor als je als een heer rijd en dan moet je de wagen eens op benzine zetten en flink uitlaten, is natuurlijk wel op eigen verantwoording.
Daarna nog eens compressie meten en wie weet.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#20
Die op Marktplaats bijvoorbeeld, zou ik zo kopen met stof, modder, vet olie en al. Hier in de "Te koop" sectie staat er ook eentje. Het zijn echt betrouwbare blokken, zeker de B21A met een carburateur. B21A en E hebben hetzelfde onderblok, zelfde zuigers, vliegwiel, ophanging, alles.

Het voortijdig slijten van je blok kan met de injectie te maken hebben gehad. K jet injectors gaan na een poosje slechter verstuiven, tot ze klare benzine de cilinders inspuiten. Dat is niet goed voor de smering van de cilinderwand etc.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 329 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 11.060 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 586 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 631 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 1.135 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 6.060 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.978 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 1.053 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.111 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)