Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 245 komt niet op snelheid met kleine caravan
Hallo, eerst even voorstellen, Ik ben rene en ben de trotse eigenaar van een volvo 245 uit 1977 op gas.B21E motor met Kjetronic injectie
Ik wil even een probleem wat ik heb aan de orde stellen daar ik er zelf niet meer uitkom.
mijn volvo heeft een topsnelheid van 80 km per uur als ik met de caravan rijd. De caravan heeft een totaal gewicht van 750kg beladen. De auto trekt goed op en schakeld ook goed. De eerste drie versnellingen zijn geen probleem, maar als in zo rond de 80 km kom dan wil de auto niet meer. Ik heb alles al vervangen . bougiekabels( met koperen kern.) , brandstofpomp, speciale bougie's, kleppen zijn gesteld, de complete uitlaat is vervangen, De injectoren zijn gereviseerd, alle slangen zijn op compressielekkage getest, de gasklep is nagekeken, alle filters zijn vervangen. De compressie is gemm 8 bar . Als er geen caravan achter de auto hangt,rijd de auto met gemak 130 km per uur
wie herkend dit probleem ook en heeft dit op weten te lossen. Wie heeft er anders nog tips voor me. Groeten RenÃ
Antwoord
Heb je de wiellagers van de caravan al gecheckt ???
En welkom hier trouwens.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
met de caravan is niets aan de hand, als ik met de caravan tegenwind heb gaat de auto niet harder dan 80 km , met de wind in de rug kom ik wel op een snelheid van tegen de 100 km. Het probleem zit echt in de auto. het lijkt wel of ik vermogen mis. Als ik het gaspedaal intrap in de vierde versnelling komt de auto heel slecht opgang.
Antwoord
Is het vermogenstekort zowel op gas als op benzine aanwezig?
Antwoord
op zowel gas als benzine heb ik hetzelfde probleem.
Antwoord
reneb schreef:met de caravan is niets aan de hand, als ik met de caravan tegenwind heb gaat de auto niet harder dan 80 km , met de wind in de rug kom ik wel op een snelheid van tegen de 100 km.

Heb je ook geprobeerd wat de auto doet op benzine met de caravan erachter?
Antwoord
met de caravan zowel op gas als benzine gereden. Maakt geen verschil
Antwoord
Het is lastig om afstand diagnose te stellen.

Daarom zijn details heel belangrijk om je evt. wat verder te kunnen helpen.Je kunt bijvoorbeeld denken aan;

-is er sprake van normale motortemperatuur of loopt deze juist op als je vermogen vraagt?
-moet je regelmatig koelvloeistof bijvullen of motorolie?
-is er sprake van stank of rook bij vermogensvraag?
-heb je de volvo al lang/heeft hij in jouw bezit eerder wel goed gepresteerd?
-is er een verband te leggen met reparaties in het verleden?
-is het brandstofverbruik normaal t.o.v. vergelijkbare volvo's

etc. etc.

ik realiseer mij dat ook dan een diagnose via internet onvolledig blijft maar misschien kom je op een idee.
Antwoord
Compressie is wel erg laag, heb je warm gemeten met de gasklep open?

8,8 bar is minimaal voor compressie, 11,7 normaal (volgens Haynes). Zeker de B21E moet zo'n bak makkelijk vooruit krijgen.

Volvo zegt 0,9 tot 1,1 MPa, oftewel 9 tot 11 bar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
de motor blijft keurig op temperatuur , loopt iets op, maar mag geen naam hebben
koelvloeistof hoeft nooit te worden bijgevuld, motorolie wel iets maar dat lekt via een afdichting weer op straat. stinken doet deze auto niet ook niet als hij echt aan het werk moet.
verder heb ik de volvo nu twee jaar, het was een automaat.ik heb in het eerste jaar de automaat voor een versnellingsbak vervangen compleet met volledige aandrijving incl achteras. verder is er een andere kop geplaatst omdat ik een keer een lekke koppakking had. De oude kop bleek een scheur te hebben.
verder heeft de auto altijd goed gereden, nooit met caravan, maar wel een aantal keren zwaar beladen, zonder problemen.
Brandstofverbruik kleine afstanden op gas 1 op 7 en op de grote weg 1 op 9
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 329 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 11.062 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 586 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 631 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 1.135 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 6.064 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.978 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 1.053 17 August 2023, 10:02
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.111 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)