Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verbruik volvo
#11
Hee Sander,

Ja, verkopen is geen optie he? Je hebt 'm net helemaal opgeknapt weet ik. Mijn 240 rijdt op benzine 1:10 a 1:11 dus voor zo'n auto best zuinig. En ja gas is wat lager. Ik ben nu in een ander topic bezig met een discussie over waterstof rijden. erg interessant.

Ik ben wel benieuwd hoe je auto is geworden...

Heb je toevallig nog wat beige dingen liggen?

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#12
Oh ja, hoe is jou CO na de revisie van de carburateur? En moet je de CO dichtdraaien voor de keuring of komt hij er gewoon doorheen?

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#13
He Jeroen, beige niet veel ligen, eigenlijk helemaal niets is moeilijk aan te komen, wat zoek je nog precies,
1 op 10 is heel mooi moet ik zeggen op bezine is het bij mij 1 op 8.5 a 9 op de snelweg, maar gas is wel zo goedkoop. Mijn CO was op gas 0 geloof ik ze waren bij de keuring zelfs verbaasd.

Ja ik volg je topic met belangstelling.

Groeten sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#14
En weet je ook wat je CO op benzine is? daar ben ik erg benieuwd naar aangezien jij dezelfde carburateur hebt als ik.

Ik zoek nog wat dingen van de binnenzijde van de rechter voordeur en voor achterin zoek ik de vloer en wielkastbekleding.

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#15
laatste tank was 1 op 7,1 op ethanol met erg zware rechtervoet en telkens kortere stukken/stadsverkeer. Optrekken gaat dan niet met minder dan 3/4 gas. Veel fun maar het mag wel wat beter...
huidige tank met wat lange stukken en rustiger rijden ziet er een stuk beter uit, verbruik zal ik weten als ik weer ga tanken ergens deze week. Motor is ook weer wat beter afgesteld.
Op benzine was 1:10-1:12+ te doen afhankelijk van weer, rijstijl en korte/lange ritten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#16
1 op 7,3 met veel kleine stukjes en vlot doorrijden. Met de zelfde motor (B23A) maar met mijn Velleman K2543 ontsteking, een aanrader!

Edit: Op gas wel te verstaan
Met sleurhut erachter 1 op 4,9,... (LPG)
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#17
Net CO meting gedaan en die is perfect. hoef niet eens mijn CO schroef helemaal dicht te draaien.
Jeroen van der Wijst
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 10.124 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 367 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 968 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 694 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.412 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 696 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.156 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 8.298 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.574 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 5.944 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)