Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2009
Duidelijk. Ik ga morgen met de BDP-sensor aan het werk.
Als ik nu ouderwets ga relativeren en denk een beetje in mijn theorie...
Ik heb tenslotte meer vestand van ouwe Nortons, Ducati's e.d. dan "elektronische" Volvo's...
Zou het misschien iets gewoon met de brandstof toevoer zijn, dus filter,pomp e.d.??
Waar zit die pomp en eventuele filter(s) ongeveer?
BDP-sensor kijk ik sowieso even na, dat heb ik al meer gelezen op dit forum.
Pffffff. Mocht de server van dit forum crashen, dat heb ik inmiddels het halve forum wat betreft motor/engine al op mijn harde hersenschijf... ;D
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Citaat:Waar zit die pomp en eventuele filter(s) ongeveer?
Die zitten onder de auto, bij het linker achterwiel, achter de kriksteunpunt
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
koude start injector???
of heeft ie die niet?
als die lekt of open blijft staan, loop je veel te rijk, met als gevolg ........
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2009
bedankt Gideon (en anderen natuurlijk)
Eigenlijk moet ik me doodschamen om te vragen waar het filter e.d. zit.
Ik doe zelf veel op motorfiets fora en geef vaak het advies om een werkplaatshandboek te kopen... :

Maar goed, ik had verwacht dat ik er wel zou uitkomen, maar die donders electronica nekt me, volgens mij.
Kep de koffie op, en neme het gereedschap ten hande.
Laterssss!
Oja, die koudestart injector zit er toch niet op bij mij?
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Die zit er idd niet meer op vanaf '91
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Je noemde al eerder de brandstofdrukregelaar.
Is die nu ook gecontroleerd?(het beruchte slangetje naar cil.1)
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 7
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2009
Nou, de BDP-sensor is het dus ook niet :-[
Volgende week trek ik het filter en de brandstofpomp er onder weg.
En ook maar gelijk de drukregelaar vernieuwen.
En als ie dan goed loopt,steek ik hem in de fik...
Als ie niet goed loopt trouwens ook.
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Je zei dat je storingscode 1-2-1 en 2-3-2 had.. meet eens je lambdasonde door. Doormeten op de massa en aansluiting... Die moet bij een koude lambda ong. 3 ohm zijn.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Leuk he? oude volvo's
![[Afbeelding: a094.gif]](http://www.cheesebuerger.de/images/midi/boese/a094.gif)
De fik erin is iets teveel van het goede natuurlijk, je kent 'm nu natuurlijk wel helemaal van binnen en van buiten.
Als ik zo lees wat je allemaal gedaan hebt?
- LMM
- Uitlaat
- bougies
- rotor
- verdelerkap
- bougiekabels
- gasklephuis
- stappenmotor
- vacuumleidingen
- luchtfilter(huis/slangen)
- Brandstofrelais
- injectorcleaner
- BDP-sensor
nu alleen nog
- brandstoffilter
- brandstofpomp
- benzinedrukregelaar
- injectorrubbertjes?
good luck!
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Drukregelaar pas vernieuwen als je benzine ruikt aan het tuutje waar de vacuumslang aanzit. Ik denk dat je de pompen e.d. ook kan laten zitten, druk geeft niet van die komen en gaan storingen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969