Berichten: 119
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
favroom schreef:Frans245 schreef:Fijn dat het toch nog gelukt is.
Heb je wel de O-ringen en onderkant van de cylinderkop ingevet, dit is namelijk wel belangrijk.
Deze info had ik je per prive mail toegestuud, met welk vet(siliconen of speciaal rubber vet, dat rubber niet aantast)
Anders kunnen de 2 O-ringen gaan rollen en dan lekt het hele zaakje en kan je opnieuw beginnen.
Inderdaad, dat invetten heb ik gedaan. Met silliconen. Dat ging opzich goed.
Maar bij het vastzetten van de pomp zie je dat de O- ring die aan de bovenkant zit een heel klein beetje naar buiten wordt geperst.
Ik probeer daar morgen een foto van te maken.
Ik heb vandaag wat kleine ritjes gemaakt en dacht een beetje "zweet" te zien. Morgen rijd ik naar Friesland, dus dan wordt de boel echt getest...
Gisteren retour Grou en vandaag Rotterdam - Den Haag - Vlissingen gereden.
Alles kurkdroog. Missie geslaagd dus.
Het lijkt er zelfs op dat een originele pomp voor een betere koeling zorgt. De olitemperatuur blijft nu een graad of 5 tot 10 lager...
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Het kan ook zijn dat de oude pomp een beetje slijtage had aan de schoepen, waardoor hij minder water rondpompt.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 119
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Peter Timmer schreef:Het kan ook zijn dat de oude pomp een beetje slijtage had aan de schoepen, waardoor hij minder water rondpompt.
Hij was in ieder geval roestig op het asje. Er zat zelfs wat roest tegen het motorblok...
Berichten: 5
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2005
Misschien wat laat...maar ik heb ook best lopen madderen met het monteren van een waterpomp..gekocht in Heerhugowaard.
Wilde in 1ste instantie ook niet echt vlotten...maar "de truc"met het kleine schroeven draaiertje door wterpomp gaten en in het blok deed al veel goed...EN het eerst alle boutjes er indraaien...2 a 3 slagen...dus alles "los"monteren...en daarna pas alles aandraaien.....
En wat de aanhaalmomenten betreft....als echte "zondags sleutelaar"...vast is vast...en lekken is beetje vaster..;-)
Bij mij werkte het....
Grtz,Patrick
Berichten: 119
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Happy newbee schreef:Misschien wat laat...maar ik heb ook best lopen madderen met het monteren van een waterpomp..gekocht in Heerhugowaard.
Wilde in 1ste instantie ook niet echt vlotten...maar "de truc"met het kleine schroeven draaiertje door wterpomp gaten en in het blok deed al veel goed...EN het eerst alle boutjes er indraaien...2 a 3 slagen...dus alles "los"monteren...en daarna pas alles aandraaien.....
En wat de aanhaalmomenten betreft....als echte "zondags sleutelaar"...vast is vast...en lekken is beetje vaster..;-)
Bij mij werkte het....
Grtz,Patrick
Patrick,
Bij mij was het vooral:
"eerst alle boutjes er indraaien...2 a 3 slagen...dus alles "los"monteren"
Daarna kreeg ik hem pas op z'n plaats.
Verder was het een beetje friemelen met de bovenste rubberen ring. De aan de bovenkant.
Die wilde nogal wat verschuiven...
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
De truck bij mij was:
alle (5) de draadeindjes uit het blok draaien en vervangen door gewone boutjes.
Enige nadeel is dan dat de pakking niet op zijn plaats wordt gehouden (die leg je normaal gesproken over de draadeindjes heen, maar ook hier werkt de "kleine-schroevendraaier-truc)."
Zo kun je de pomp perect op zijn plaats manouvreren zonder de bovenste ring te mollen