Dirk242 schreef:Let trouwens ook even goed erop dat die koelvloeistofretourleiding goed zit, ik denk dat dat ook wel een beetje wil wringen anders.
In het boek staat ook nog iets (ik weet niet of je een ventilateur met slipkoppeling hebt): Let er bij een ventilateur met slipkoppeling op dat de uitstekksels op de ring in de uitsparingen vallen.
Aanhaalmoment: 45 Nm.
Ik heb de pomp erop zitten.
Ik denk dat de truuk is om hem nog niet helemaal tegen het motorblok te duwen als je de bouten erin schroeft.
Zo had ik dat namelijk wel begrepen uit de Bentley en de Haynes.
Als ik hem dus op de twee draadeinden zet die uit het motorblok steken en hem zo'n halve centimeter van het blok laat zitten, lukt het om de 3 bouten erin te draaien.
Vervolgens is het wel weer moeilijk om de pomp netjes tegen het motorblok te krijgen. Vooral aan de bovenkant waar die rubber ring zit.
Ik ben er ook niet helemaal tevreden mee en zal de komende dagen controleren of hij niet lekt.
Bij mij waren de drie bouten die in het motorblok gedraaid moeten worden, even lang.
De enige bout die langer is, is de bout waarmee de retourleiding wordt vast gezet. Maar die gaat niet het motorblok in.
Ik heb ze met de hand vast gezet omdat ik het moment nog niet kende toen ik de boel monteerde.
Allemaal hartelijk dank voor de hulp!